Mercedes-Benz AMG GT Black Series

Elképesztő teljesítmény, exkluzív dizájn – ilyen, amikor az amúgy is ritka sportkocsikból készítenek limitált szériás különkiadásokat!


Lamborghini Aventador SVJ Roadster Xago Edition

Lamborghini Aventador SVJ Roadster Xago Edition

Lamborghini Media Center

Egy Lamborghini Aventador nem túl gyakori látvány az utakon, nem beszélve a nyitott SV Roadster változatról. Természetesen annak is van még ritkább verziója: a könnyebb és gyorsabb SVJ.

Lehet ezt még tovább fokozni? Hogyne! Az új SVJ Roadster Xago Edition mindössze 10 példányban készül, és ezek között sem lesz két teljesen egyforma. A limitált széria lényege ugyanis éppen az, hogy az ügyfelek élesben próbálják ki az olasz márka új szolgáltatását, az Ad Personam virtuális stúdiót. Ennek köszönhetően a vásárlók a világ bármely pontján személyre szabhatják leendő Lamborghini autójukat, anélkül, hogy emiatt személyesen kelljen elutazniuk a márka Sant'Agata Bolognesében található szakembereihez.

A Xago Edition egy-egy darabjában így az exkluzív, hatszögletű dizájnelemek maradnak meg közös pontnak, a többi részletet a vásárlók a saját ízlésüknek megfelelően alakíthatják ki. És persze változatlan marad a 6,5 literes, V12-es motor bődületes, 770 LE maximális teljesítménye is.

Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Media

Mivel az idei Genfi Autószalon elmaradt, a Bugatti végül egy európai „turné" keretében mutatta meg a potenciális ügyfeleknek a Chiron szupersportautó még agresszívebb változatát.

A Pur Sport 50 kilogrammal könnyebb, mint az alapváltozat, és a speciális aerodinamikai elemeknek (mint például az 1,9 méter széles hátsó szárny) köszönhető nagyobb leszorító erő még stabilabbá teszi.

Az új váltó és a nagyobb fordulatszám tovább növeli a gyorsulást és a rugalmasságot, nem mintha a W16-os, 8,0 literes motor elképesztő, 1500 lóerős teljesítménye nem lett volna több mint elegendő bármilyen autó- és versenypályára…

A gyártás most indult, összesen 60 darab Chiron Pur Sport készül majd, 3 millió eurós indulóáron.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche AG

Az utóbbi évek egyre növekvő retrófelhajtását látva a német márka is ki akarja használni dicső múltja emlékeit. A Heritage Design program keretében az 50-es és 80-as évek között gyártott klasszikus Porsche modellek emblematikus dizájnelemeit ötvözi a jelenlegi kínálattal.

A négydarabosra tervezett külön széria első modellje, a 911 Targa 4S átalakított változata ősszel kerül a kereskedésekbe. Az összesen 992 példányban készülő jármű az 50-es, 60-as évekbe röpít vissza: az exkluzív, cseresznyepiros fényezést fehér látványelemekkel és „rajtszámmal" dobták fel, a motorháztetőn, a belső térben és a klasszikus keréktárcsákon is aranyozott márkalogó díszeleg.

A belső tér bársonyos kárpitja stílusos visszautalás a Porsche 356 modellre. A motorháztető alatt az alapmodell 450 lóerős, 3,0 literes, ikerturbós erőforrása dolgozik, a végsebessége 302 km/h.

Mercedes-Benz AMG GT Black Series

Mercedes-Benz AMG GT Black Series

Daimler AG

A német márka új csúcsmodellje már a megjelenésével is egyértelművé teszi, hogy gyakorlatilag egy utcai sportautó, amelynek ugyan van rendszáma, de az igazi vadászterülete a versenypálya.

A Black Series kivitel esetében egyértelműen a modell GT3 és GT4 kategóriás versenyváltozatai jelentették a dizájninspirációt: tovább szélesített hűtőrács, karbonszálas motorházfedél, tető és aerodinamikai elemek (köztük állítható hátsó szárny) teszik még agresszívebbé a megjelenést.

A matt fekete keréktárcsák elöl 19, hátul 20 colosak. Az átdolgozott 4,0 literes V8-as motor legnagyobb teljesítménye 730 LE, így a hátsókerékhajtású modell 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 9 másodperc alatt 200 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

Dodge Challenger SRT Super Stock

Dodge Challenger SRT Super Stock

FCA US Media

Észak-Amerikában újra szárnyal az izomautó-láz, amit a Dodge Challenger népszerűsége is alátámaszt. A modell legújabb különkiadása azonban már nemcsak a közvetlen konkurenseit teszi zárójelbe, de akár a szupersportkocsi-mezőny nagyjaival is versenyre kelhet.

A Super Stock kivitel ugyan kívülről nem sokban különbözik az alapváltozattól, a lényeg ugyanis a motorháztető alatt bújik meg: a 6,2 literes, V8-as motor 807 lóerőt ad le, így 3,3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra.

A gyorsulási versenyek őshazájában sokkal fontosabb adat, hogy álló helyzetből indulva csupán 10,5 másodperc alatt tudja le a negyed mérföldes (400 m) távot, miközben 211 km/h-val halad át a képzeletbeli célvonalon.

A figyelmetekbe ajánljuk