Különleges amerikai acéltrió kerül árverezésre szeptember 5-én, az Indiana állambeli Auburn Aukción.
A Ford-konszern három termékének egyike sem kapott fényezést, hiszen éppen azért készítették őket, hogy reklámozzák az Allegheny Ludlum vállalat rozsdamentes acélját. Az Allegheny és a Ludllum a 30-as években fuzionált, korábban mindkettő gyártott acélelemeket New York két emblematikus épületéhez, a Chrysler Buildinghez és az Empire State Buildinghez.
Az acél vas és szén keverékéből készül, a rozsdamentes acél esetében króm is kerül az ötvözetbe. Az autóiparban nemcsak a magasabb költsége és a nehezebb megmunkálhatósága miatt ódzkodnak a használatától, de amiatt is, mert gyakorlatilag a végtelenségig kitart rozsda nélkül – sokkal kevesebb új autót vásárolnának az ügyfelek így…
Az autókat maga az Worldwide Auctioneers kínálja, csakis egyben lehet licitálni rájuk – valószínűleg nem lesz nehéz olyan gyűjtőt találni, aki szívesen látná mindhármat egymás mellett a garázsában.
A Ford által készített első rozsdamentes acélkarosszériás autó egy 1936-os Tudor Deluxe Touring szedán volt. Ugyan mind a hat darabot promóciós céllal építették, mégsem maradtak meg tréleren szállított „expókirálynak" – az acélgyártó alkalmazottai sokszázezer mérföldön át rótták velük az Egyesült Államok útjait, hogy minél több helyszínen nyűgözzék le a potenciális ügyfeleket termékeik tartósságával.
A két ipari óriás együttműködése 1960-ban folytatódott. A két sportos Thunderbird esetében nemcsak a karosszéria, a lökhárítók és a hűtőrács készült rozsdamentes acélból, de a kipufogórendszer is – így ez volt az első négykerekű, amelynél alkalmazták a mára teljesen általánossá vált megoldást.
Aprólékos kézi munkával készült a sorozat harmadik darabja: a Ford-konszern luxusmárkája, a Lincoln gyárában külön műhelyt alakítottak ki, ahol összeszerelték a három nyitott modellt.