Miközben a felhasználók többsége főleg a megfizethető e-autókat keresi, a gyártók gőzerővel dolgoznak a tisztán elektromos meghajtású sport-és hiper-járgányokon. Bemutatjuk az aszfaltszaggató kategória már kapható, illetve hamarosan gyártásba kerülő darabjait.

Sokaknak még csak álom, de a technológia fejlődésével előbb-utóbb szélesebb körben is elérhető, megfizethető lesz ez a kategória a sportos vezetési élmény rajongóinak. Nézzük a kínálatot:

Porsche Taycan, 4S, Turbo és Turbo S

A Porsche mindig az élen járt a sportautók gyártásában, nincs ez másképpen e-kategóriában sem. A világ első igazi elektromos sportautóját a Porsche fejlesztette ki a Taycan modellcsalád bemutatásával, amely már 4 változattal várja a tehetős e-sportautó vásárlókat.

A Taycan belépő változata 71kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, ami 407 km hatótávot biztosít. A 408 lőerős villanymotorok 5,4 másodperces (100km/h-ra) gyorsulásra és 230 km/h végsebességre képesek.

A Taycan 4S a következő szint, mely szintén 71kWh-ás akkumulátorral rendelkezik. A 530 lőerős villanymotorok 4 másodperces (100km/h-ra) gyorsulásra és 250 km/h végsebességre képesek.

A Taycan Turbo szintén 71kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, a hatótáv hasonlóképpen alakul, mint a többi modellváltozatnál. A 626 lőerős villanymotorok 3,2 másodperces (100km/h-ra) gyorsulást és 260 km/h végsebességre elérését biztosítják.

A csúcs a Taycan a Turbo S, amelyet már 83,7 kWh-ás akkumulátorral szerelnek, ami 450 kmre emeli az e-sportautó hatótávját. A Taycan Turbo S brutális, 761 lőerős villanymotorjai 2,8 másodperces (100km/h-ra) gyorsulást és 260 km/h végsebességet biztosítanak a vezetőnek. Az autó töltésével sem lesz probléma, megfelelő töltőoszlopról 0-ról 80%-ra kevesebb mint 25 perc alatt feltölthető az akkumulátor. Az ára? Nem olcsó, a belépő modell alapára átszámítva 30 millió forint körül alakul, míg a csúcsváltozatot 70 millió forinttól vásárolhatjuk meg.

Audi E-tron GT és RS

Konszernen belülről érkezett a Porsche Taycan kihívója, Audi E-tron GT fantázianéven. Szintiszta sportosság és progresszív luxus, hirdeti az Audi. És tényleg nem állnak messze a valóságtól. A Taycan alapjaira épült E-tron mindkét változata összkerék-meghajtással rendelkezik, a nettó 84 kWh-ás akkumulátorral akár 488 km is megtehető. A menetdinamikával sem lesz problémánk, az alapváltozat 476 lóerős, míg a csúcsváltozat 598 lóerő leadására képes villanymotorokkal rendelkezik, mellyel a 100-as sprintet 4,1 másodperc alatt nyomhatjuk le. Az Audi e-tron GT quattro hazai alapára 38,5 millió forint, míg az RS e-tron GT 53,2 millió forinttól vásárolható meg.

Hamarosan gyártásba kerülő modellek

BMW i4 M50

A BMW is igyekszik a lépest tartani a Porsche csoporthoz tartozó prémium autómárkákkal. A BMW i4 M50 elnevezésű csúcs e-sportautóra sem kell sokat várnunk. Az 544 lőerős négykerék-meghajtású e-sportautó 3,9 másodperces gyorsulást ígér, míg a 83,9 kWh-ás akkumulátorral akár 510 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel. Az ára? A konkurenciához képest baráti 24 millió forinttól indul, mely az egyéb extrákkal fűszerezve könnyedén átlépi a 30 milliós határt.

Tesla Roadster 2.0

Több, mint egy évtizede, hogy a Tesla bemutatta első elektromos autóját, a Tesla Roadstert. Akkoriban fogták a Lotus mini sportautó karosszériáját és beépítették az elektromos meghajtás-rendszert, tehát nem tekinthető vegytisztán elektromos autófejlesztésnek. Elon Musk a világ leggyorsabb közúti autóját ígérte az új Tesla Roadster bemutatásakor, ami kenterbe veri a Bugatti hiperautóit. A 2. generációs autó jövőre érkezik, méghozzá olyan ambiciózus paraméterekkel mint 1,9 másodperces gyorsulás 96 km/h-ra, 400km/h feletti végsebesség, 1000 km-es hatótáv. Az ára? Mostani árfolyamon számolva nagyjából 60 millió forint.

Faraday Future FF91

A Faraday kínai elektromos start-up autógyártó célja, hogy kiérdemelje az „e-autóipar Apple-je" címet. Jövőbemutató, abszolút egyedi külső-belső megjelenés, impozáns technikai adatok (1035 lőerő, 2,2 másodperces gyorsulás, közel 500+ km hatótáv) jellemzik a kocsiját, de a gyártás még várat magára. Az ára 40 millió forint alakul, bevezetése egyelőre az amerikai kontinensre korlátozódik.

Pinifarina Battista

A Pinifarina igazi elektromos hiperautó. A rendelkezésre álló információk alapján közel 2000 lőerővel felfoghatatlan gyorsulásra lesz képes. Nem is fognak sokat gyártani, a korlátozott darabszám csak 800 millió forintos vételárral nyílik meg. A tervek szerint a következő modell a SUV kategóriát célozza, olyan vetélytársakra fókuszálva, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt Lamborghini Urus.

Lotus Evija

Itt van a Lotus Evija, melynek „forgalmazása" hamarosan megkezdődhet. Sokáig nem gondolkozhatunk a vásárláson, hiszen szintén korlátozott darabszám áll majd rendelkezésre az első gyártásból. Nos, a vételár Evija estében is közel 800 millió forint. A több, mint 2000 lóerővel rendelkező, illetve csupán 1680 kg saját tömegű e-hiperautó biztosan nem a közutak hercege, inkább a versenypályák királya lehet.

Rimac C-Two

Nem hallottál még a Rimac-ról? Pedig nem kell messzire menni, ugyanis a Rimac e-hiperautó gyártót egy horvát származású 30-as éveiben járó fiatalember alapította néhány évvel ezelőtt. A cég pár hete összeolvadt a Bugatti márkával (aPorsche csoporthoz tartozik). Ebben az esetben a kishal nyelte le a nagyhalat. Az új vállalat a Rimac Group 37%-a Mate Rimac korábbi alapító tulajdonában lesz (az új cég ügyvezetője is ő lesz egyben), 24%-a a Porsche, 12%-a a Hyundai Csoport, illetve további 27% egyéb befektetőkhöz kerül. Ebben a felállásban folytatódik az e-hiperautó fejlesztése A 2.generációs C_Two közel 2000 lőerős villanymotorjai a százas sprintet 1,85 másodperc alatt teljesítik. A WLTP szerint 600 km feletti hatótávval rendelkezik, fél órán belül 80%-ra tölthető. Mindösszesen 150 példány készül a típusból, ezt a darabszámot már értékesítették, így várhatóan a közel 600 millió forintos vételárnál magasabb áron juthatunk hozzá a használatautó piacon a jövőben.

(A cikk eredetije a Haszon online felületén jelent meg először.)


A figyelmetekbe ajánljuk