Hiába drágul a kávé és lesz egyre nehezebb hozzájutni, a kávézási szokásaink talán még soha nem voltak olyan színesek, mint napjainkban. Itt van például rögtön a szezámmagból készült krémes massza, vagyis a tahini, ami ugyan nagyon régóta népszerű a közel-keleti konyhában, egy viszonylag friss trend szerint azonban most még a kávéfogyasztást is forradalmasíthatja.
A Google Trends adatai szerint az elmúlt időszakban mintegy 452 százalékkal nőtt meg a tahini latte keresésimennyisége, ami egyértelműen jelzi, hogy 2025-ben ez a sós-szezámmagos ital lehet a legújabb kávés trend.
Tahini
Fotó:Shutterstock
Ha kávéalternatívákról van szó, sokszor hallunk a matcha vagy a kurkuma lattéről, de úgy látszik, a kísérletezésben és a fejlődésben sosincs megállás. A mostanában egyre trendibbé váló tahinis kávé egyszerűen az eszpresszót kombinálja ezzel a közel-keleti krémmel. Az italt fogyaszthatjuk önmagában, de természetesen különböző édesítőszerekkel enyhíthetünk a sósságán.
A tahini latte ízen akkor is módosíthatunk, ha zab- vagy mandulatejjel öntjük fel; ilyenkor az ital ugyan enyhén sós marad, de magán hordozza majd a diós jegyeket is.
Ezt is olvasd el! Ezzel a hétköznapi fűszerrel sokat dobhatunk kávénk ízén
Nick Drewe, a kávétrendek szakértője szerint a tahinis kávé népszerűsége azt mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés az egészségtudatos alternatívák iránt. A krémes szezám és az eszpresszó keveréke gazdag ízeket kínál, melyek tökéletesen illeszkednek a mai fogyasztói preferenciákhoz, ez az ital ugyanis növényi alapú, tápanyagdús és alacsony cukortartalmú – utóbbi például nem igaz a matchából készült lattékra, a legtöbb matchaőrlemény ugyanis magas arányban tartalmaz cukrot.
Ez a trend rávilágít az élelmiszer- és italkultúrában a kísérletezés és az újrafelfedezés irányába mutató szélesebb körű mozgalomra
— mondja Drewe. A szakértő szerint a tahinis kávé lehetőséget ad a fogyasztóknak, hogy izgalmas új ízeket fedezzenek fel, miközben megőrizhetik a napi kávérituálé kényelmét és ismerősségét.
Figyelmedbe ajánljuk! Olívaolaj a kávéba? Egy új gasztro trend, ami meghódította az internetet