Elképesztő teljesítmény, exkluzív dizájn – ilyen, amikor az amúgy is ritka sportkocsikból készítenek limitált szériás különkiadásokat!
Lamborghini Aventador SVJ Roadster Xago Edition
Lamborghini Media Center
Egy Lamborghini Aventador nem túl gyakori látvány az utakon, nem beszélve a nyitott SV Roadster változatról. Természetesen annak is van még ritkább verziója: a könnyebb és gyorsabb SVJ.
Lehet ezt még tovább fokozni? Hogyne! Az új SVJ Roadster Xago Edition mindössze 10 példányban készül, és ezek között sem lesz két teljesen egyforma. A limitált széria lényege ugyanis éppen az, hogy az ügyfelek élesben próbálják ki az olasz márka új szolgáltatását, az Ad Personam virtuális stúdiót. Ennek köszönhetően a vásárlók a világ bármely pontján személyre szabhatják leendő Lamborghini autójukat, anélkül, hogy emiatt személyesen kelljen elutazniuk a márka Sant'Agata Bolognesében található szakembereihez.
A Xago Edition egy-egy darabjában így az exkluzív, hatszögletű dizájnelemek maradnak meg közös pontnak, a többi részletet a vásárlók a saját ízlésüknek megfelelően alakíthatják ki. És persze változatlan marad a 6,5 literes, V12-es motor bődületes, 770 LE maximális teljesítménye is.
Bugatti Chiron Pur Sport
Bugatti Media
Mivel az idei Genfi Autószalon elmaradt, a Bugatti végül egy európai „turné" keretében mutatta meg a potenciális ügyfeleknek a Chiron szupersportautó még agresszívebb változatát.
A Pur Sport 50 kilogrammal könnyebb, mint az alapváltozat, és a speciális aerodinamikai elemeknek (mint például az 1,9 méter széles hátsó szárny) köszönhető nagyobb leszorító erő még stabilabbá teszi.
Az új váltó és a nagyobb fordulatszám tovább növeli a gyorsulást és a rugalmasságot, nem mintha a W16-os, 8,0 literes motor elképesztő, 1500 lóerős teljesítménye nem lett volna több mint elegendő bármilyen autó- és versenypályára…
A gyártás most indult, összesen 60 darab Chiron Pur Sport készül majd, 3 millió eurós indulóáron.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Porsche AG
Az utóbbi évek egyre növekvő retrófelhajtását látva a német márka is ki akarja használni dicső múltja emlékeit. A Heritage Design program keretében az 50-es és 80-as évek között gyártott klasszikus Porsche modellek emblematikus dizájnelemeit ötvözi a jelenlegi kínálattal.
A négydarabosra tervezett külön széria első modellje, a 911 Targa 4S átalakított változata ősszel kerül a kereskedésekbe. Az összesen 992 példányban készülő jármű az 50-es, 60-as évekbe röpít vissza: az exkluzív, cseresznyepiros fényezést fehér látványelemekkel és „rajtszámmal" dobták fel, a motorháztetőn, a belső térben és a klasszikus keréktárcsákon is aranyozott márkalogó díszeleg.
A belső tér bársonyos kárpitja stílusos visszautalás a Porsche 356 modellre. A motorháztető alatt az alapmodell 450 lóerős, 3,0 literes, ikerturbós erőforrása dolgozik, a végsebessége 302 km/h.
Mercedes-Benz AMG GT Black Series
Daimler AG
A német márka új csúcsmodellje már a megjelenésével is egyértelművé teszi, hogy gyakorlatilag egy utcai sportautó, amelynek ugyan van rendszáma, de az igazi vadászterülete a versenypálya.
A Black Series kivitel esetében egyértelműen a modell GT3 és GT4 kategóriás versenyváltozatai jelentették a dizájninspirációt: tovább szélesített hűtőrács, karbonszálas motorházfedél, tető és aerodinamikai elemek (köztük állítható hátsó szárny) teszik még agresszívebbé a megjelenést.
A matt fekete keréktárcsák elöl 19, hátul 20 colosak. Az átdolgozott 4,0 literes V8-as motor legnagyobb teljesítménye 730 LE, így a hátsókerékhajtású modell 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 9 másodperc alatt 200 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.
Dodge Challenger SRT Super Stock
FCA US Media
Észak-Amerikában újra szárnyal az izomautó-láz, amit a Dodge Challenger népszerűsége is alátámaszt. A modell legújabb különkiadása azonban már nemcsak a közvetlen konkurenseit teszi zárójelbe, de akár a szupersportkocsi-mezőny nagyjaival is versenyre kelhet.
A Super Stock kivitel ugyan kívülről nem sokban különbözik az alapváltozattól, a lényeg ugyanis a motorháztető alatt bújik meg: a 6,2 literes, V8-as motor 807 lóerőt ad le, így 3,3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra.
A gyorsulási versenyek őshazájában sokkal fontosabb adat, hogy álló helyzetből indulva csupán 10,5 másodperc alatt tudja le a negyed mérföldes (400 m) távot, miközben 211 km/h-val halad át a képzeletbeli célvonalon.