Érdemes lesz kétszer átgondolni az étteremfoglalás lemondását a jövőben

Érdemes lesz kétszer átgondolni az étteremfoglalás lemondását a jövőben

Látod, hogy fél óra múlva ott kellene lenned az étteremben, ahova asztalt foglaltál, de hirtelen semmi kedved elindulni. Ezért gyorsan előkaparsz a tarsolyodból egy meggyőzőnek vélt érvet, és inkább lemondod a foglalást. Veled is előfordul? Nem vagy ezzel egyedül.


Az amerikaiak 71%-a soha nem fizetne azért, hogy lemondjon egy asztalfoglalást egy étteremben − derül ki a SevenRooms éttermi technológiai platform felméréséből, amely több ezer amerikait kérdezett meg. Ehelyett inkább eladnák a foglalást, könyörögnének a visszatérítésért, vagy egyszerűen csak hazudnának.

Ez is érdekelhet: 4 idegesítő szokás, ami bosszantja az éttermi dolgozókat

Ha egy vendég nem jelenik meg, az pusztító lehet egy étterem számára. Nemcsak a bevételektől esnek el, hanem elszalasztják a lehetőséget is, hogy hihetetlen vendéglátási élményt nyújtsanak az adott vendégnek

− osztotta meg Josh Todd, a SevenRooms CMO-ja.

A felmérés szerint a lemondók 20%-a orvosi helyzetet színlel, míg 21% családi vészhelyzetet hoz fel kifogásként.

Ugyanakkor 35% azt mondta, hogy inkább változtatna jelenlegi tervein, hogy időben odaérjen a foglalásához, és 55% azt mondta, hogy helyette egy barátjának adná oda a foglalását.

Ha tovább olvasnál: 5 egyedi étterem, amit érdemes felírni a bakancslistára

egy n\u0151 felveszi az asztalfoglal\u00e1sokat egy \u00e9tteremben telefonon

Fotó: Shutterstock

Néhány amerikai arról is beszámolt, hogy hajlandó lenne kifizetni a lemondási díjat – de a válaszadók 38%-a inkább megfontolná a bírságot, amíg az 10 dollár (körülbelül 3500 forint) alatt van.

Cél az is, hogy az adatok alapján az éttermek jobb, a vásárlói preferenciáknak megfelelő szabályzatot alakítsanak ki.

Bár az éttermek tudják, hogy a lemondások elkerülhetetlenek bizonyos esetekben, szeretnék, hogy a vendégek a lemondáskor a megfelelő etikett szerint járjanak el. Bizonyos új foglalási technológiák segítségével nyomon követik a lemondásokat, és felfüggesztik a fiókodat, ha túl sok van belőle.

Hogy elkerüld az étteremfoglaló alkalmazásokból való kitiltás kellemetlen helyzetét, minél hamarabb mondd le a foglalást, hívd fel a vendéglátót, hogy átütemezd azt, vagy add át a foglalást egy barátnak vagy családtagnak.

Forrás: Food & Wine

A figyelmetekbe ajánljuk