Egy étterem.

A legtöbben az éttermekben igyekszünk a legjobb formánkat hozni, ám gyakran belefutunk olyan hibákba, amelyekkel sokszor akaratlanul is, de megsértjük a vendéglátóhely alkalmazottjait. Íme négy olyan dolog, ami rendkívül bosszantja az éttermi dolgozókat.


Kérlek, ne csettints az ujjaiddal!

Brian Nagele, a Restaurant Clicks, egy élelmiszer- és italipari digitális marketingügynökség vezérigazgatója, és a philadelphiai Kings Oak étterem korábbi tulajdonosa egy kéréssel fordul a vendégekhez: ne csettintsenek a felszolgálóknak.

A vendéglátóiparban az ujjcsettintés lekicsinylő gesztusként hat. A pincérek általában több asztalnál ügyködnek, és hektikus környezetben dolgoznak. Így a türelmetlenkedés gyakran növeli a belső frusztrációjukat a munkában

– mondja Nagele.

A szakértő ezután megjegyezte, hogy egy egyszerű kézfelemelés vagy szemkontaktus-kísérlet nagyban hozzájárul ahhoz, hogy udvarias kapcsolatot teremtsünk az alkalmazottakkal.

Ne hasonlítsd össze az ételüket egy másik étteremével!

Minden étterem különleges, ezért a vendégeknek érdemes kerülniük a vendéglátóhely összehasonlítását egy másikkal, miközben a személyzettel beszélgetnek.

Minden étterem és séf egyedi. Bosszantó, amikor a vendégek azzal kezdik, hogy „a sushi (vagy a leves, a hal vagy bármilyen más étel) olyan, mint egy másik étteremben?” Séfként, étterem-tulajdonosként vagy felszolgálóként azt gondolod: „Hát miért nem mentél oda?'"

– mondja Andy Diep, a Seminole Reef Grill sushi mesterszakácsa.

Ehelyett Diep arra bátorítja a vendégeket, hogy nyissák meg elméjüket és ízlelésüket az étterem ízei és stílusa felé, ahelyett, hogy egy olyan étel után vágyakoznak, amit máshol is megkaphatnak.

Soha ne lépj váratlanul fizikai kapcsolatba a felszolgálókkal!

Ahogyan te sem szeretnéd, ha idegenek megérintenék, úgy az éttermi felszolgálók sem.

Ez nem helyénvaló. Nem minden vendéglátós extrovertált, és joguk van a személyes térhez. Ha nem mennél oda valakihez, és nem érintenéd (vagy kopogtatnád meg) az éttermen kívül, ne tedd ezt az asztalnál sem. Az élelmiszeripari létesítmények még mindig professzionális helyszínek, és megkövetelik ezt a szintű energiát az alkalmazottaktól és a vendégektől egyaránt. Próbálj meg inkább szemkontaktust teremteni. Vagy ha muszáj, sétálj oda a felszolgálóhoz, és egyszerűen csak annyit mondj, hogy „elnézést", annak érdekében, hogy felhívd a figyelmét.

– mondja Nagele.

Ne ülj le a piszkos asztalhoz!

Rendkívül gyakori kérés az éttermekben, hogy ne üljünk le a piszkos asztalhoz, aminek igenis megvan az oka.

A piszkos asztalnál ülve a pincéreket sürgeted, akik esetleg még egy másik feladattal foglalkoznak. Ha egy előkészítetlen asztalhoz ülsz, az arra kényszeríti az alkalmazottat, hogy hagyja abba, amit éppen csinál, és foglalkozzon veled – és ez nem mindig lehetséges, különösen a hosszabb műszakokban vagy olyan napokon, amikor az üzletben nincs elég ember. Ráadásul kínossá teszi a dolgokat, mert azt kell nézned, hogy előtted takarítanak. Egyes vendégek esetében még az is előfordulhat, hogy személyes preferenciák alapján kritizálni kezdik a pincér fertőtlenítési módszerét

– magyarázza Nagele.

Ha nem látsz tiszta asztalt a láthatáron, Nagele azt javasolja, adj öt perc türelmi időt a személyzetnek, hogy előkészíthessék a dolgokat.

Forrás: Travel + Leisure


A figyelmetekbe ajánljuk