Vitaminok, amitől energikusabbnak érzed magad

A kiegyensúlyozott táplálkozás, a rendszeres testmozgás és az elegendő alvás a legjobb módja a természetes energiaszint fenntartásának. Azonban vannak húzosabb időszakok az életben, amikor nem tudunk annyira odafigyelni az étkezésre vagy éppenséggel a rendszeres edzés nem fér bele a mozgalmas hétköznapokba. Ilyenkor pedig a különféle vitaminok és étrend-kiegészítők segíthetnek.


B12-vitamin

A többi B-vitaminnal együtt a B12-vitamin segít az elfogyasztott táplálékot energiává alakítani, amelyet a sejtek felhasználhatnak. Emellett egészségesen tartja a szervezet idegeit és vérsejtjeit, és segít megelőzni a vérszegénység egyik mellékhatását, amely gyengévé és fáradttá tehet. A B12-vitamin természetes módon megtalálható a különböző állati fehérjékben, például a húsban, a halakban és a tejtermékekben.

Kreatin

A kreatin egy olyan vegyület, amely természetes módon megtalálható a vörös húsokban, sertéshúsban, baromfiban és a halakban. Gyors energiaforrásként működik a szervezetben.

Ashwagandha

Az Ashwagandha fokozza a szervezet ellenálló képességét a fizikai és mentális stresszel szemben, ezáltal pedig növeli az energiát. Egy vizsgálatban az ashwagandhát kapó emberek jelentős javulást mutattak a stressz és a szorongás számos mérőszámában, összehasonlítva a placebót kapókkal. Emellett 28%-kal alacsonyabb volt a kortizol szintjük, az a hormon, amely a stressz hatására megemelkedik. A mentális fáradtság enyhításe mellett pedig redukálja a testmozgással járó kimerültséget is.

Illatos rózsásvarjúháj

Az illatos rózsásvarjúháj egy olyan gyógynövény, amely a hűvösebb, hegyvidéki régiókban terem. Széles körben használják adaptogénként, olyan természetes anyagként, amely fokozza a szervezet stresszel való megbirkózási képességét. Különböző tanulmányok is bizonyítják, hogy fokozza a fizikai teljesítményt és enyhíti a szellemi fáradtságot.

A figyelmetekbe ajánljuk