a gízai nagy piramisok
Fotó: Shutterstock

Föld alatti, azonosítatlan anomáliát észleltek a gízai piramisoknál

A kutatók talajradar és elektromos ellenállás-tomográfia alkalmazásával jutottak a felismerésre. Az egyiptomi gízai piramisok nyugati oldalán található temetőben lévő „L-alakú anomáliát” szinte biztos, hogy emberek hozták létre, írja az Interesting Engineering.

A Motoyuki Sato, a Tohoku Egyetem kutatója által vezetett nemzetközi kutatócsoport korábban nem észlelt anomáliát talált a felszín alatt, körülbelül két méteres mélységben. A csapat azt gyanítja: az anomália emberektől származik, és valószínűleg többezer éves.

A tanulmány szerint

a vízszintes síkban L alakú, 10x10 méteres sekély szerkezetet a talajradar egyértelműen leképezte.

Úgy tűnik, hogy a kérdéses szerkezetet homokkal töltötték fel, valószínűleg a piramisok megépítése után. A kutatók szerint a sekélyebb rész az alatta fekvő, mélyebb helyszín bejárataként funkcionálhatott.

A sekélyebben lévő struktúra alatt az elektromos ellenállás-tomográfia egy nagy ellenállású anomáliát fedezett fel, amely egy körülbelül 10x10 méteres területre terjed ki. Ez a struktúra nagyjából 5-10 méterrel a felszín alatt van

– áll a tanulmányban.

A tudósok szerint a mélyebben fekvő anomáliában lévő magas ellenállású anyag homok és kavics keveréke lehet, ennél pontosabb információik viszont egyelőre nincsenek róla.

a g\u00edzai nagy piramisok l\u00e1tk\u00e9pe

Fotó: Shutterstock

A felmérés eredményei alapján nem tudjuk meghatározni az anomáliát okozó anyagot, de lehet, hogy egy nagy kiterjedésű, felszín alatti régészeti leletről van szó

– írják a kutatók, akik remélik, hogy a helyszínen ásatásokat végezhetnek majd. Ezáltal kiderülhetne, hogy a szerkezeteket valóban emberek alkották-e, és ha igen, akkor milyen céllal.

A gízai piramisokat a múltban többször is alaposan megvizsgálták, az átfogó kutatások során pedig számos fontos lelet került elő. Könnyen előfordulhat tehát, hogy az anomália egy újabb nagyszabású felfedezéshez vezet majd.