Egy tablettát és egy pohár vizet tartó kéz

Fogyókúra a jövőben: edzés helyett elég lesz bevennünk egy tablettát

Sokszor hallottuk már, mégsem tudjuk elégszer hangoztatni: az elhízás népbetegség lett, mely csak nagyon kevés ország állampolgárait nem érinti. És bár számos lehetőségünk lenne, hogy megszabaduljunk a felesleges kilóktól, valahogy azonban mindig találunk kifogást. De vajon mi történik akkor, ha csak egy tablettát kell bevennünk?

Egy egyetemek közötti kutatás során – melynek tagja volt a Standford, valamint a Baylor is – néhány tudós megtalálta azt a speciális molekulát a vérben, mely csökkentette az étvágy érzését azoknál az egereknél, melyek diéta ellenére híztak meg – tudhatjuk meg a Baylor csapatának, a Nature című tudományos folyóiratba publikált beszámolójából.

A rendszeres testmozgás bizonyítottan segíti a fogyást, szabályozza az étvágyat és javítja az anyagcsere-profilt, különösen a túlsúlyos és elhízott emberek esetében

– mondta az egyik társszerző Dr. Yong Xu, a Baylor gyermekgyógyászati-táplálkozástudományi és molekuláris és sejtbiológiai professzora, aki azt is hozzátette, hogy

Ha meg tudjuk érteni azt a mechanizmust, amellyel a testmozgás kiváltja ezeket az előnyöket, akkor közelebb kerülünk ahhoz, hogy sok embernek segítsünk az egészségének javításában.

A tudóscsapat célja természetesen nem az, hogy a sportot teljesen lecseréljék tablettákra. Reményeik szerint inkább olyan embereken segíthetnek, akik nem képesek a folyamatos testmozgásra – ilyenek például az idősek, vagy a testi fogyatékossággal élők.

Azok az emberek, akik nem tudnak eleget mozogni, egy nap talán hasznát veszik egy olyan gyógyszer szedésének, amely segíthet lassítani a csontritkulást, a szívbetegségeket vagy más betegségeket

– mondta Jonathan Long, a Stanford egyik tudósa.

Fontos azonban megjegyeznünk, hogy az egereken végzett kísérleteket nem mindig vezetik át emberekre. De gondoljunk csak bele: hány mozgásában korlátozott túlsúlyos ember életét könnyíthetné meg egy ilyen gyógyszer?

Végül pedig mindannyian képesek leszünk kihagyni az edzőtermet egy tabletta kedvéért.