dió
A szuperélelmiszerek jelzőt gyakran használják olyan tápanyagokban gazdag ételekre, amelyek jelentős egészségügyi előnyökkel járnak. Az általános egészség elősegítése mellett számos szuperélelmiszer olyan különleges vegyületeket, antioxidánsokat és mikrotápanyagokat tartalmaz, amelyek fokozhatják a fogyást.



Dió

Unsplash

A dió amellett, hogy omega-3 zsírsavakban gazdag, koncentráltan tartalmaz E-vitamint, folsavat és rezet is. Bár viszonylag nagy a kalóriatartalma, tanulmányok szerint a szervezet 21%-kal kevesebb kalóriát vesz fel a dióból, mint amennyit a tápértéke alapján elvárnánk.

Kelkáposzta

Unsplash

A kelkáposzta remek forrása az antioxidánsoknak és számos kulcsfontosságú tápanyagnak, köztük a mangánnak, valamint a C- és K-vitaminnak. Emellett alacsony kalóriatartalmú és magas rosttartalmú.

Lassan halad át az emésztőrendszeren, és segít hosszabb ideig teltségérzetet biztosítani, ami támogathatja a fogyást.

Avokádó

Unsplash

Az avokádó kifejezetten magas kálium-, folsav-, C- és K-vitamin-tartalmú. Bár kalóriadús ételnek számít, tele van rosttal és szívbarát telítetlen zsírokkal, amelyek az étkezések között is teltségérzetet biztosít, így segíthet a fogyásban. Az avokádó krémes textúrát és gazdag ízt kölcsönöz pirítósnak, salátáknak, leveseknek vagy rántottának.

Lazac

Unsplash

A lazac nemcsak nagy mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaz, de B-vitaminban, szelénben és káliumban is gazdag. Emellett az egyik legjobb fehérjeforrás, ami segít az étvágy szabályozásában és a teltségérzet fokozásában. Süsd ki, vagy grillezd, majd párosítsd fűszernövényekkel, zöldségekkel és teljes kiőrlésű gabonafélékkel!

Csicseriborsó

Unsplash

A csicseriborsó magas mangán-, folsav-, foszfor-, rost- és fehérjetartalmú, ami lassíthatja az emésztést, szabályozhatja az étvágyat, és elősegítheti a fogyás.

(Healthline)

A figyelmetekbe ajánljuk