Akár meg is duplázhatja fogyásunk eredményét, ha megváltoztatjuk étkezéseink időpontját

A sikeres fogyás titka nem csak abban rejlik, hogy mit eszel, hanem abban is, hogy mikor.


A legújabb kutatások eredményei valószínűleg senkit nem fognak meglepni, hiszen ezek szerint a túlzott kalória esti fogyasztásának elkerülése lenne a fogyás kulcsa. Különösen a késő esti nassolás akadályozza meg a szervezet zsírégetését.

Ez azért van, mert a szervezet még mindig az éppen elfogyasztott szénhidrátokat használja fel. Ám azok az emberek, akik este kevesebbet esznek, előrébb hozzák azt a pontot, amikor a szervezet elkezdi a zsírégetést.

Számos, állatokon és embereken végzett tanulmány szerint nem csak az számít, hogy mennyit eszünk, hanem az is, hogy mikor eszünk. Kutatásunk a meglévő koplalási tanulmányok eredményeit kívánta tesztelni azzal, hogy valódi embereket kértünk meg arra, hogy vegyenek részt egy többnapos tesztben két különböző étkezési időbeosztáson. Megállapítottuk, hogy a szervezet cirkadián ritmusa szabályozza az éjszakai zsírégetést

– mondta Carl Johnson professzor, a tanulmány társszerzője.

A szervezet cirkadián ritmusának (élettani napszaki ritmusának) nevezzük azokat a biológiai folyamatokat, melyek szabályos napszaki ritmus szerint ismétlődnek. Ezek a folyamatok általában egy nap köré rendeződnek, és minden egyes nap újra kezdődnek.

A vizsgálatban hat ember vett részt, akiket egy egész szobás légzőkamrában figyeltek meg. A kamra pontosan mérte, hogy az emberek mennyi energiát használnak fel egy adott időszak alatt, illetve az anyagcseréjüket. Az eredmények azt mutatták, hogy amikor az emberek este étkeztek, a szervezetük leállította a zsírégetést.

Dr. Kevin Kelly, a tanulmány vezető szerzője ismertette az eredményeket:

A késő esti nassolás során kevesebb lipid oxidálódott, mint a reggeli során.

Ez megerősíti, hogy az étkezések időzítése a nappali és az éjszakai ciklusban befolyásolja, hogy a bevitt táplálék hogyan hasznosul a raktározással szemben, és hogy a lefekvés előtt elfogyasztott étel késlelteti a zsírégetést alvás közben.

(PsyBlog)

A figyelmetekbe ajánljuk