Tavaly hasított a piac, idén viszont bajba kerültek a luxusmárkák

Tavaly hasított a piac, idén viszont bajba kerültek a luxusmárkák

Megközelítőleg 9 százalékkal növekedett a luxusdivatcikkek globális piaca tavaly, a szakértők viszont az idei évben nem számítanak hasonló szárnyalásra. Felmérések szerint a visszaesés legfőbb oka a kínai turisták költéseinek mérséklődése.



Az olyan luxusdivatmárkák, mint a LVMH, a Kering, a Prada, a Hermes, a Burberry és a Richemont a napokban teszik közzé az előző negyedéves jelentéseiket. Ám várhatóan az eredmények nem lesznek túl fényesek, leginkább a kínai kereslet csökkenése miatt, valamint a bázishatások következtében – írja a Haszon.

Ez is érdekelhet: Piacra dobta első babakocsiját a Dior

Legsúlyosabb csapás a Kering csoportot (ide tartozik például a Gucci) érinthette az ázsiai piac gyengélkedése miatt. Az ő eredményeik már publikusak: az első negyedéves forgalmuk 10 százalékkal csökkent éves alapon, habár az elemzők csak 3 százalékos zsugorodásra számítottak. A Kering kedvezőtlen jelentése hatással volt a részvényárfolyamára is, mely 14-15 százalékot esett.

Ez a visszaesés a szakértők szerint szektorális válságra utal, melynek hátterében a kínai turisták elmaradó költései állnak, legfőképp Hongkongban, Makaón és Szingapúrban.

A luxusmárkák egyes termékeiknél viszont sikerült forgalomnövekedést elérni 2024 első 3 hónapjában. Ilyen a Pradának a Miu Miu márkája, amely rendkívül népszerű volt a kínai fiatalok körében, így a forgalma 9 százalékos növekedést mutatott az első negyedévben, 2023 azonos időszakához képest. Sőt, ugyanekkora bővülést prezentáltak a LVMH-nek a Lady Dior és a Louis Vuitton Speedy táskái is a vizsgált időszakban.

Ennek dacára a szektor globális forgalomnövekedése 2024-ben aligha éri el a tavalyi 9 százalékot.

Egyébként van olyan luxuspiaci szegmens, ami továbbra is szárnyal. Tavaly 10 112 autót adott el a Lamborghini , ami az olasz luxusautógyártó új, egyéni rekordja. Egyben 9,5 százalékos értékesítésnövekedést jelent éves alapon. Mindez 2,66 milliárd eurós bevételt jelentett a gyártónak tavaly, ami 12,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Azonban a működési profitjuk ennél is jobban, 17,8 százalékkal nőtt éves alapon, és elérte a 723 millió eurót, ami szintén céges rekord.

A figyelmetekbe ajánljuk