A különböző fast fashion-márkák csak jönnek és mennek, azonban vannak olyan legendás cégek, amelyek hosszú évtizedek (évszázadok) óta lenyűgözik a vásárlókat. Az alábbi cikkben olyan divatházakat sorolunk fel, amelyek idősebbek, mint gondolnád!
Dior
A listánk legfiatalabb tagja a Dior, amit a II. világháború után alapított a legendás Christian Dior. A francia ikon már az első kollekciójával bemutatta a forradalmi New Look nevű „divatnyelvezetet”, ami egy nőies vonal, keskeny derékkal és térdig érő szoknyákkal, de a márka kézitáskái is legendássá váltak.
A Dior jelenleg a világ egyik leggazdagabb embereként ismert Bernard Arnault által vezetett LVMH cégcsoport tulajdonában áll.
Nina Ricci
A Nina Ricci nevű márkát 1932-ben alapította Maria Nina Ricci és fia, Robert Párizsban. A márka tervezői elsősorban a nagyon letisztult, elegáns vonalakban gondolkodtak, ezt a szemléletet pedig a mai napig őrzik.
Ettől függetlenül a Nina Ricci név sokak számára nem a ruhák, hanem a parfümök miatt lettek ismerősek, ugyanis a spanyol óriáscég, a Puig tulajdonában lévő brand az elmúlt évtizedekben komoly hangsúlyt fektetett az illatszerek tökéletesítésére és népszerűsítésére.
Ez is érdekelhet: 102 éve nem történt ilyen a Guccival
Prada
A legendás olasz márka sem mondható épp újgenerációs brandnek. Mario Prada 1913-ban alapította a divatházát, a kezdetekben azonban csak és kizárólag bőráruk értékesítésével foglalkozott. A Prada azonban később elkezdte gyártani saját, bőrből készült termékeit az azóta rendkívül közkedveltté vált Saffiano nevű anyagból.
Az olasz divatház azóta rengeteget fejlődött, és napjainkban már utazási kiegészítőket, cipőket, ruhákat, és parfümöket is gyárt, illetve árul.
Chanel
A Chanelről sokan azt állítják, hogy a divattörténelem leghíresebb és legfontosabb márkája.
A márkát a francia Gabrielle Coco Chanel hívta életre 1909-ben. A legtöbben nem tudják, hogy a tervező először kalapkészítéssel foglalkozott, de nemsokkal később nőknek szánt kényelmes ruhák gyártására szakosodott, ami akkoriban egy valódi kuriózumnak számított.
A Chanel napjainkban Alain és Gérard Wertheimer magántulajdonában van, akik Chanel korai üzleti partnere, Pierre Wertheimer unokái.
Lanvin
A Lanvinról valószínűleg jóval kevesebben hallottak, mint a Chanelről, vagy a Pradaról, azonban ez a francia márka idősebb, mint az előbb felsorolt brandek.
A céget Jeanne Lanvin alapította 1889-ben, és a márka eredetileg elsősorban anyák és lányaik számára készített ruhákra fókuszált. Egy idő után férfiruhák, fehérneműk és szőrmék is bekerültek a kollekcióba.
A napjainkban egy thai médiamágnás kezében lévő Lanvin volt az első olyan divatház, ahol az egész család vásárolhatott.
Louis Vuitton
A Louis Vuitton is egy tipikusan olyan márka, amit senkinek sem kell bemutatni. A francia divatházat 1854-ben alapította Louis Vuitton. A francia tervező a brand ikonikus monogramjával ellátott, vászonból készült bőröndökkel mutatkozott be a nagyközönség számára, később azonban rengeteg különböző táskával bővült a felhozatal.
Az azóta számtalan ruha-, cipő-, és kiegészítőkollekcióval büszkélkedő márkát a Diorhoz hasonlóan szintén az LVMH tulajdonolja.
Hermés
Azt viszonylag könnyedén kijelenthetjük, hogy a francia márkák igen jól szerepeltek ezen a listán, és láss csodát, a győztes is ebből az országból származik.
A győztes Hermés a világ legrégebbi, ma is működő luxusmárkája. A márkát Thierry Hermès alapította 1837-ben. A cég a kezdetekben csupán nyergeket és egyéb lovas kellékeket gyártott, sőt az első táskájukat is a nyergek hordozására találták ki.
Az elkövetkezendő közel két évszázad során számos terméket mutattak be, melyek közül az exkluzív Kelly és Birkin táskák ikonikus darabokká váltak.
Forrás: ITT