A tánc egészségügyi előnyei meggyőzhetnek minket a kipróbálásról.


A táncnak számos formája létezik, a bálteremtől a pajtáig, a diszkótól az edzőtermekig megtalálhatjuk az élvezetes tevékenységet. Mindig is része volt az emberi kultúrának, rituáléknak és ünnepeknek. Bár versenytevékenységként is végezhető, ma a legtöbb tánc a kikapcsolódásról és az önkifejezésről szól. A tánc élvezetes módja lehet annak, hogy fizikailag aktívabbak legyünk.

Richard Ebstein, a Szingapúri Nemzeti Egyetem pszichológia tanszékének professzora szerint a tánc egy univerzális jelenség. Még a madarak és a méhek is használják a táncot a kommunikációhoz.

A táncot egy ösztönös ritmusválasz vezérli, amely az agyban kezdődik, ahol a zenei rezgések arra késztetnek, hogy reflexszerűen indítsunk el egy mozdulatot. Ugyanezek az áramkörök fonódnak össze a kommunikációs és memóriarendszerekkel is, ezért válthatnak ki egyes dalok erőteljes érzelmi reakciókat.

A tánc egészségügyi előnyei

A tánc segíthet abban, hogy fittek maradjunk. Széles körű fizikai és szellemi előnyökkel rendelkezik:

  • javít a szív és a tüdő állapotán
  • fokozza az izomerőt, állóképességet és motoros erőnlétet
  • javítja az izomtónust és az erőt
  • erősíti a súlykezelést
  • erősebbek lesznek a csontok és csökken a csontritkulás kockázata
  • jobb koordinációt, mozgékonyságot és rugalmasságot hoz magával
  • javul általa az egyensúly és a tértudat
  • fokozott fizikai bizalmat, önbizalmat ad
  • javít a mentális működésen
  • javítja az általános és pszichológiai jóllétet
  • nagyobb önbizalmat és önbecsülést ad lelki szinten is
  • jobb szociális készségeket sajátíthatunk el általa

A tánc jobb mentális egészséghez vezet. Csökkenti a demencia kockázatát is. A tánc az intenzív mozgás révén segíti a memóriát, koordinációt, ami erősebb szinapszisokhoz és felerősödött szürkeállományt eredményez.

Ma már rengeteg dance workout létezik, amely egybeköti a ritmikus mozgást a testedzéssel. Az alábbiakban ki is próbálhatunk egyet:


A figyelmetekbe ajánljuk