Bár a rossz alvás hatással lehet az egészségünkre, a külsőnkre és az általános életminőségünkre, a felnőttek 35%-a alszik kevesebbet, mint 7 óra éjszakánként. Bár az aggodalmak és a stressz megzavarhatják az agyunkat és nyugtalan éjszakákhoz vezethetnek, van néhány napi szokás, amin dolgozhatunk a jobb alvás érdekében.


A fekete tea

A gyógyteák nyugtató hatásukról ismertek, és évek óta használják őket álmatlanság kezelésére. És bár sok tea, mint például a kamilla vagy a levendula segíthet ellazulni, sőt, javíthatja az alvás minőségét, néhány ital éppen fordítva működik. A fekete tea például magas koffeintartalmú, és idegességet és álmatlanságot okozhat.

Megfelelő takaró

Bár takaró nélkül nem tudunk elaludni, a megfelelő takaró kiválasztása kulcsfontosságú a nyugodt alváshoz. A poliészterből készült takarókat könnyű mosni és ápolni, de nem a legjobb választás. A poliészter szintetikus anyag, ami azt jelenti, hogy nem lélegzik, és nem engedi, hogy a test szabályozza a hőmérsékletét, ami miatt forrónak és izzadtnak érezhetjük magunkat.

Válassz gyapjúból készültet, hiszen az egyszerre tart melegen és hagyja lélegezni a bőröd!

Edzés este

A testmozgás segít ellazulni és megszabadulni a szorongástól, ami viszont javítja az alvást. A túl késői edzés azonban többet árthat, mint használ. Ha lefekvés előtt egy-két órával mész edzeni, nem lesz időd arra, hogy a testhőmérsékleted lecsökkenjen. Ez pedig röviden annyit tesz, hogy forgolódni fogsz álmodban, és éjszaka felébredsz. Ha éjszakai bagoly vagy, és inkább éjszaka edzel, maradj az alacsony intenzitású gyakorlatoknál és legalább 4 órával lefekvés előtt.

Reggeli?

A reggelit nem véletlenül nevezik a nap legfontosabb étkezésének. S bár lehet, hogy reggelire a zsúfolt órákban nincs időd, az ajtón való kirohanás anélkül, hogy ennél valamit, nemcsak a testsúlyodra és a koncentrációs képességedre van hatással, hanem az alvásod minőségére is. Azok, akik rendszeresen kihagyják a reggelit, nagyobb valószínűséggel alszanak rosszul és ébrednek nyűgösen.

(BrightSide)

A figyelmetekbe ajánljuk