20 perc alatt Amerikába juthatnánk: érkezik a hiperszonikus repülőgép

20 perc alatt Amerikába juthatnánk: érkezik a hiperszonikus repülőgép

A közelmúltban emelkedett először a levegőbe egy szuperszonikus drón, amely egy forradalmian új hajtómű kifejlesztésének része. A Venus Aerospace által épített drón prototípusa sikeresen teljesítette első próbarepülését, ami az első fontos lépés a jövőbeni nem csak szuperszonikus, hanem hiperszonikus légi közlekedés felé.


Bár a szuperszonikus drónok úgy hangozhatnak, mintha a jövőből érkeztek volna, a koncepció nem igazán új. Az amerikai légierő már az 1990-es évek eleje óta használ távirányítású szuperszonikus sugárhajtású gépeket célpontként a légvédelmi és felderítő repülőgépek tesztelésére. Az összes ilyen szuperszonikus drónt azonban hagyományos sugárhajtóművek hajtották. Ez az, amiben a Venus Aerospace drónja különbözik, hiszen ezt úgy tervezték, hogy egy forradalmi RDRE hajtómű hajtja – számolt be róla a Luxury Launches.

A forgó detonációs rakétamotorban az üzemanyag és az oxidálószer egy gyűrű alakú csatornába zárt körkörös pályán gyullad be. A detonációból eredő lökéshullámok önállóan tartják fenn az égési reakciót, ami ezt a meghajtási módszert lényegesen hatékonyabbá teszi, mint a hagyományos belső égésű motorokat. Az RDRE motorok nemcsak könnyebbek és egyszerűbbek, hanem legalább 15%-kal hatékonyabbak is a hagyományos motoroknál.

A texasi székhelyű vállalat a forradalmi hajtóművet egy Stargazer nevű, újrafelhasználható, hiperszonikus űrrepülőgép létrehozásához fejleszti. A Venus Aerospace azt állítja, hogy a gép képes lesz 11 ezer kilométer/órás sebességgel repíteni az utasokat, ami drasztikusan, mindössze egy órára csökkenti a San Francisco és Tokió közötti utazási időt.

Nos, erre egyhamar ne számítsunk, de a cég határozottan jó irányba halad.

A figyelmetekbe ajánljuk