Egy furcsa nemzetközi trend hozzánk is begyűrűzött, ugyanis egyre kevesebb bor fogy Magyarországon.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) nemrégiben közzétette legfrissebb, három lépcsős (fókuszcsoport, 1500 fős piackutatás, és ízpreferencia-vizsgálat) felmérését, amelyből kiderült, hogy 2017-hez képest Magyarországon is egyre kevesebb bor fogy – közölte a hírt az MTI.
Na de mi lehet ennek az oka? A tanulmány szerint a kevésbé vagyonos rétegek jóval kevesebb alkohol italt vásároltak – ez alól csupán az égetett szesz jelent kivételt –, a gazdagabb társadalmi körökben azonban nem mutatkozott semmilyen visszaesés.
Ez is érdekelhet: Chips a bor mellé – letarolta az internetet a különleges párosítás!
A HNT nemcsak az eladott mennyiségről, hanem a lőrék típusairól is beszámolt: érdekes módon a fiatalok körében egyre népszerűbbek a külföldi borok – pedig a magyarok számos díjat nyertek az elmúlt időszakban –, a teljes lakosságot figyelembe véve pedig visszaesett a vörösbor-fogyasztás, azonban rozé, a száraz, és a félszáraz típusokból egyre többet adnak el.
Érdemes azonban pár mondat erejééig visszatérni a fiatalokhoz: a vizsgálat készítői az ifjabbak sör-, és borfogyasztásának arányát is vizsgálták, amelyből kiderült, hogy a két italfajta gyakorlatilag ugyanolyan népszerű ezen korosztályon belül. Emellett a fiatal felnőttek leginkább a gyümölcsös és citrusos borokat preferálták.
A vizsgálat során egy érdekes jelenség kristálytisztán megmutatkozott: a megkérdezettek a bort egyfajta luxuscikknek értékelték, amelyet csak ritkább alkalmak során szoktak megengedni maguknak.
Egyesek pedig azt mondták, hogy azért nem fogyasztanak ilyen típusú italt, mivel nincs otthon családi hagyománya a borivásnak.