wizz air ryanair
Shutterstock

Itt vannak a legrosszabb légitársaságok, a legtöbben repültünk már velük

A légi közlekedés eléggé maga alatt volt 2022-ben, amit az utasok sínylettek meg a legjobban. Voltak azonban olyan légitársaságok, akik jobban kezelték a káoszos időket: a Which? fogyasztói szervezet 8000 brit utazót kért meg arra, hogy értékeljék a légitársaságokat számos kritérium, például az ár-érték arány, az ügyfélszolgálat és a beszállás élménye alapján. A tapasztalatokat felhasználva pedig azt is megjósolták, melyek lesznek a legjobb és legrosszabb légitársaságok az idei, 2023-as évben.

Beszédes, hogy a felmérésben majdnem minden harmadik ember azt mondta, hogy 2022-ben volt legalább egy probléma valamelyik járatával – de a fő kérdés az volt, hogy ezeket a problémákat hogyan kezelték a légitársaságok.

A legrosszabb légitársaság 

A felmérés alapján a tavalyi év legrosszabb fapados légitársasága a Wizz Air volt, amely „szörnyű", 48 százalékos ügyfélszolgálati pontszámmal végzett. Ez a Which? szerint azt jelenti, hogy érdemes kerülni a jövőben is őket, mivel egy járatkésés vagy -törlés esetén nagy valószínűséggel az utasokat hagyja majd cserben a Wizz AIr.

A magyar székhelyű légitársaság a járatainak mindössze 56 százalékát teljesítette időben, és közel 2 százalékát törölték az indulástól számított 24 órán belül. A válaszadók csaknem fele arról számolt be, hogy történt valamilyen probléma az utazás során, például a késések idején nem állt rendelkezésre semmilyen személyzet – de az utasoknak a felszállás után is rossz élményei voltak. A Which? szerint a szolgáltatás és a kényelem jelenlegi szintje mellett elképzelhetetlennek tartják, hogy a Wizz Air a Közel-Keletre és Ázsiába indítson új hosszú távú járatokat.

wizz air

Shutterstock

A Ryanair se szerepelt túl jó, de szerintük az egész kamu 

A rövid távú légitársaságok között a második legrosszabb a Ryanair lett. A Which? hozzátette: a légitársaság rendszeresen alacsonyan szerepel az ilyen listákon

Bár három csillagot kapott az ügyfélszolgálatra – ami lényegesen jobb a Wizz Air csillagozásához képest – és az átlagosnál megbízhatóbb volt, az utasok kevesebb mint fele válaszolta azt, hogy megtalálta a Ryanair munkatársát, amikor bejelentették egy járat késését. Emellett a beszállási élmény, az ülések kényelme és az utastér környezete sem tetszett túlságosan az utasoknak.

A Ryanair reagált is a felmérésre az Euronews-nak:

„újabb álhírnek" nevezték a Which?„ hamis felmérést", akik „ismételten hamis állításokat tettek a Ryanairről, az Egyesült Királyság legmegbízhatóbb és legalacsonyabb árú légitársaságáról".

ryanair

Shutterstock

Mi a helyzet a hosszú távú légitársaságokkal? 

A Which? nem bonyolította túl a kérdést:

Válasszon bárkit, kivéve a British Airways-t és a Lufthansát

– írták.

A Lufthansa a hosszú távú légitársaságok rangsorának aljára került: kétcsillagos értékelést kapott az utasoktól a beszállás élménye, az ár-érték arány és az étel- és italkínálat tekintetében. A légitársaság azonban négycsillagos értékelést kapott az utastér tisztaságára, az utastér környezetére és az ügyfélszolgálatra. Összességében 57 százalékos eredményt ért el, ami az egyik legalacsonyabb a hosszú távú légitársaságok közül.

A British Airways-t is viszont széles körben lehúzták a britek. A légitársaság két csillagot kapott a beszállásra, az üléskényelemre és az ár-érték arányra, és a felmérés egyetlen más kategóriájában sem kapott háromnál több csillagot.

Melyik a legjobb légitársaság 2023-ban?

A késések és törlések ellenére a legjobb légitársaság a listán a Jet2 volt. Ha problémák merültek fel, a válaszadók 72 százaléka szerint a légitársaság rendelkezésre állt, hogy segítsen. Az utasok azt is elmondták, hogy a beszállás jól szervezett volt, a kabinok pedig tiszták és jól karbantartottak voltak.

A Jet2 négy csillagot kapott az ár-érték arány, a kabin tisztasága és a beszállás tekintetében. Három csillagot kapott az ülések kényelmére, valamint az étel- és italkínálatra. A légitársaság az egyik legjobban teljesítő légitársaság volt az utolsó pillanatban történő járattörlések tekintetében is, mivel a kevesebb mint 24 órán belül törölt járatok mindössze 0,5 százalékát törölték.


A figyelmetekbe ajánljuk