repülőgépek sorban

A Ryanair kénytelen csökkenteni járatai számát, mivel az általuk megrendelt 57 darab Boeing Max 737-8200-as repülőgépeket a vártnál később adják át a gyártók. Mindez a viteldíjak emelkedésével járhat, ráadásul pont a nyári időszakot illetően.


Az ír székhelyű fapados légitársaságot – kezdve az extra poggyászok magas áraitól egészen az ültetéssel kapcsolatos plusz díjszabásokig – sok kritika érte az elmúlt hónapokban. A vállalat vezérigazgatója, Michael O'Leary újabb áremelkedéssel kapcsolatos közleményt adott ki.

Ez is érdekelhet: Eleged van a fapados légitársaságok rejtett költségeiből? Ezekkel a tippekkel sokat spórolhatsz!

Ennek elsődleges oka, hogy a megrendelt 57 darab Boeing Max 737-8200-as repülőgép szinte biztos, hogy nem készül el a nyári csúcszidőszakra.

Ugyanis az amerikai gyártó minőségellenőrzési problémái – amelyre egy 2024 januárjában történt baleset világított rá – a gyártás és a szállítások hosszabb távú lelassulásához vezettek.

A 2024-es nyári menetrendünk legalább 50 repülőgép beszerzését feltételezte. Ha március végéig csak 40-45 gépet kapunk, akkor lehet, hogy be kell jelentenünk néhány menetrendi csökkentést, főként a nagy napi járatsűrűségű útvonalakon. Ez összességében magasabb viteldíjakat eredményez

nyilatkozta O'Leary.

Ryanair rep\u00fcl\u0151g\u00e9pek

Fotó: Nastya Dulhiier/Unsplash

A cég első embere szerint 5-10 százalékos viteldíj-növekedéssel számolhatunk. Attól tehát nem kell félnünk, hogy megismétlődik a tavaly nyári 17 százalékos emelkedés.

Ezt is olvasd el! Ha ilyen táskád van, inkább hagyd otthon, több légitársaság is tiltólistára tette

A viteldíjak részben azért lesznek magasabbak, mert a berendelt repülőgépek hajtóműveivel problémák akadtak, ezzel pedig többek között a Wizz Air és a Lufthansa is szembesült már. O'Leary azonban általánosságban is rossz véleménnyel van a Boeing egész tevékenységét illetően:

Jelenleg hanyagul dolgoznak. A minőségi és gyártási szabványok megcsúsztak, pedig ha 100 millió dollárt [közel 36 milliárd forintot – szerk.] költünk egy repülőgépre, akkor annak kifogástalan, makulátlan állapotban kellene lennie. A Ryanair még mindig tárgyal a szállítási késedelmek miatti kártérítésről.

A Boeing hamar reagált is erre egy hosszabb közleményben:

Kommunikálunk a vevőkkel, hogy egyes szállítási ütemtervek változhatnak, mivel kellő időt szánunk arra, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy minden leszállított repülőgép kiváló minőségű, és megfelel minden vevői és szabályozási követelménynek. Mélységesen sajnáljuk, hogy ez milyen hatással van nagyra becsült ügyfelünkre, a Ryanairre. Azon dolgozunk, hogy orvosoljuk aggodalmait, és intézkedünk egy átfogó tervről, amelynek célja a 737-esek minőségének és szállítási teljesítményének megerősítése.

A figyelmetekbe ajánljuk