Repülőgép ülései
Fotó: JC Gellidon/Unsplash

Még a leggyakorlottabb utasok sem szentelnek elég figyelmet erre a dologra repülés közben

Nemrégiben tűz ütött ki a Japan Airlines egyik járatán, illetve az Alaska Airlines egyik gépénak is kényszerleszállást kellett végre hajtania. Az esetek kapcsán egy légiutas-kísérő elárulta, mely kulcsfontosságú biztonsági szabályok azok, amelyeket még a leggyakorlottabb utasok is hajlamosak figyelmen kívül hagyni.


Január első hetében több incidens is történt, amikor gyors beavatkozásra volt szükség légiutas-kísérők részéről. A Japan Airlines egyik járatának stewardesseit azért illeti dicséret, amiért 18 perc alatt több mint 370 utasát sikeresen evakuáltak, miután a tokiói Haneda repülőtéren tűz ütött ki egy utasszállítón.

Ez is érdekelhet: Ezek a legbiztonságosabb ülések a repülőkön, mégsem foglaljuk őket

Az Alaska Airlines egyik közelmúltbeli járatán pedig egy kabinajtó szakadt le a repülőgépről. Ezt követően a gép visszafordult, a pilóták pedig a kényszerleszállás mellett döntöttek.

Ezek az esetek rávilágítanak, hogy bár ritkák a balesetek, mennyire is fontos megtennünk utasként azokat az előírásokat, amelyekre figyelmeztetnek minket a stewardessek még felszállás előtt.

Indulás előtt alaposan nézze meg mindenki a biztonsági bemutatót. Különösen a gyakran repülő utasok hajlamosak arra, hogy nem fordítanak kellő figyelmet a személyzet tájékoztatójára

nyilatkozottJane Hawkes egykori légiutas-kísérő.

Ezt is olvasd el! A 7 legidegesítőbb szokás repülés közben a légiutas-kísérők szerint

egy rep\u00fcl\u0151g\u00e9p \u00e9ppen lesz\u00e1ll John McArthur/Unsplash

A légiutas-kísérő szerint az is rendkívül lényeges, hogy már a felszállásnál győződjünk meg arról, hol találjuk a legközelebbi kijáratot és a kulcsfontosságú biztonsági berendezéseket – akkor is, ha már rengetegszer ültünk repülőgépen.

Hozzátette:

Ülőhelyzetben mindig be kell a biztonsági övet, függetlenül attól, hogy a felirat figyelmeztet-e rá vagy sem. Az Alaska Airlines repülőgépének esetében, ha bárki, aki a gépnek ahhoz a részéhez közel állt volna, egyből kirepült volna a szabad légtérbe.

A biztonsági öv bekötése akkor is fontos, ha a repülőgép bármilyen szélsőséges turbulenciába kerül. Hawkes mindezt azzal egészítette még ki, hogy utasként maradjunk ülve végig a leszállás alatt. Azaz teljes megállásig ne oldjuk ki a biztonsági öveinket, és ne mozogjunk az utastérben sem, hiszen előfordulhat komplikáció a landolás alatt is, amely miatt a repülőgépnek hirtelen kell majd megállnia.


A figyelmetekbe ajánljuk