Rögtön a leszállás után a táska után matatni
A legtöbben már találkoztak olyan utassal, aki rögtön a leszállás után már felugrik, hogy kivegye a holmiját a fej feletti tárolóból. A légiutas-kísérők szerint ez nem ajánlatos: csak akkor biztonságos felállni, ha a repülőgép már leparkol. Fontos, hogy mindig kövessük a repülőgép személyzete által bemutatott biztonsági előírásokat, és várjuk meg, amíg a repülőgép teljesen megáll, mielőtt megpróbálnánk felállni vagy bármilyen holmit kivenni.
Ez is érdekelhet: De miért kell bekapcsolni a repülési üzemmódot a levegőben?De miért kell bekapcsolni a repülési üzemmódot a levegőben?
A mosdó használata fel- és leszállás közben
A legtöbb légiutas-kísérő a haját tépi, amikor az utasok felszállás és leszállás közben megindulnak a mosdóba. Hasonlóan zavaró, amikor a beszállás után rögtön mosdóba megy valaki, feltartva ezzel a beszállásra várakozókat
Ez az utasok mellett a légiutas-kísérőknek is problémás, akiknek szabadon kell tudnunk fel- és lesétálni a repülőgépen, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy mindenki biztonságban elhelyezkedett. Ha lehetséges, próbáljuk meg a mosdószüneteket az utazómagasságon töltött nyugodt időszakokra korlátozni.
Shutterstock
Udvariatlanság a repülőszemélyzettel szemben
Amikor a levegőben vagyunk, a légiutas-kísérők a felelősek értünk, akik készenlétben állnak, hogy segítsenek az utasoknak, ha valami probléma adódik. Egyes utasok elfelejtik, hogy a légiutas-kísérők azért vannak, hogy segítsenek, és sokszor tiszteletlenül beszélnek a személyzettel.
Fontos, hogy ne feledjük, a légiutas-kísérők és a pilóták keményen dolgoznak azért, hogy biztonságos és kényelmes repülést biztosítsanak, és ha kedvesen és tisztelettel bánunk velük, az az utazást is megkönnyítheti.
A biztonsági öv használatának elmulasztása
Ha a biztonsági öv jelzőtáblája világít, figyeljünk rá. Nem véletlen kell becsatolni: a biztonsági öv a megóv minket a váratlan turbulenciától, ha figyelmen kívül hagyjuk azzal veszélybe sodorhatjuk magunkat és másokat is.
A turbulenciát nem mindig lehet előre jelezni, és ha váratlanul durva levegővel találkozik a gép, kirepülhetünk az üléséből, és súlyosan megsérülhetünk.
Shutterstock
Tolakodni felszolgálás közben
Az egyik legnagyobb hiba, amit az utasok elkövetnek, és ami zavarja a légiutas-kísérőket, hogy felállnak és elvárják, hogy a kiszolgálás során elhaladhassanak az ételkocsik mellett. A kocsikat amúgy is nehéz tolni, és sokszor kevés ideje is van erre a személyzetnek. Abszolút kényelmetlen, ha az amúgy is szűk helyen még mi is megpróbálunk elférni, hátráltatva ezzel a személyzet munkáját.
rendelkezésre, hogy sok embert kiszolgáljanak. A folyosó kis hely, és a személyzet számára kényelmetlen, ha valaki mögöttük áll, és arra vár, hogy elhaladhasson".
Rendezetlen mosdó
Ha a repülőn használjuk a mosdót, szánjunk egy percet rá, hogy rendezetten hagyjuk. Sok utas nem ügyel arra, hogy tisztán tartsa a mosdót, ami egy hosszabb úton elég gusztustalan lehet.
A legjobb, ha mindig viselünk cipőt a mosdóban, hiszen bármilyen folyadékkal találkozhatunk a földön.
Csapvíz fogyasztása
A fedélzeten a kávét és a teát csapvízzel készítik, ami a repülőgép víztartályaiból származik. Ez nem feltétlen jó, mivel a repülőgépek víztartályai köztudottan piszkosak: egy korábbi vizsgálat során 158 repülőgépből vettek mintát, és mint kiderült, 13 százalékuk tartalmazott kólibaktériumot, kettő pedig veszélyes E. coli-szintet mutatott ki.
Ha kávét fogyasztanánk, inkább vegyünk a terminálon, de ha koffeinre van szükségünk az út során, akkor kérjünk egy kólát kávé helyett.