A légiutas-kísérők ismét a légitársaságok biztonsági előírásainak aktualizálását szorgalmazzák, amely előírná, hogy a kétévesnél fiatalabb csecsemőknek saját ülést kell biztosítani a repülőgépeken.
Az Egyesült Államok legnagyobb légiutas-kísérő szakszervezete, az Association of Flight Attendants-CWA március elején az FAA által tartott repülésbiztonsági csúcstalálkozón vetette fel a kérdést.
Ez is érdekelhet: Gyerekmentes helyeket kínál a repülőn egy légitársaság
Jelenleg a szülők kétévesnél fiatalabb gyermekekkel a karjukban repülhetnek, ezt a lehetőséget általában ölben ülő gyermekként emlegetik. A szakszervezet szerint azonban a kisgyermek egyszerű átölelése nem elegendő ahhoz, hogy súlyos turbulenciák esetén garantálja a gyermek biztonságát.
Láttuk, hogy a repülőgépek a közelmúltban turbulenciába kerültek, és a másodperc tört része alatt több mint 1000 métert zuhantak. Ez ellen még a legszeretőbb anya vagy apa sem tud védekezni, és megtartani a gyermekét, mivel fizikailag lehetetlen
− mondta Sara Nelson, az AFA nemzetközi elnöke a biztonsági csúcstalálkozó után a Washington Postnak.
Bár a légiutas-kísérők most hívták fel a figyelmet a kérdésre, a vita nem új keletű. Nelson szerint a légiutas-kísérők szakszervezetének több mint 30 éve prioritása a csecsemők egyéni ülésének kikényszerítése, egy 1989-es iowai baleset után, amelyben három csecsemő megsérült és egy meghalt.
Ha tovább olvasnál: 8 szolgáltatás, ami ingyen van a repülőn
Fotó: Shutterstock
Hasonlóképpen, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) a múltban sürgette a szövetségi törvényhozókat, hogy tegyék kötelezővé a csecsemőknek a saját ülést. Az ügynökség 2019-ben felvette a kérdést a 10 legkívánatosabb biztonsági fejlesztés listájára; a kérdést az FAA számára 2021-ben kiadott, a turbulenciával kapcsolatos sérülések csökkentését célzó 25 biztonsági ajánlást tartalmazó jelentésébe is beemelte.
Bár az egyéni ülések és a gyermekbiztonsági rendszerek nem tartoznak az FAA hivatalos biztonsági előírásai közé, az ügynökség ennek ellenére „nyomatékosan sürgeti" a szülőket, hogy vásároljanak a gyermekeknek saját ülést, és rögzítsék őket olyan gyermekbiztonsági rendszerben, például autósülésben, amely a repülőgépeken is engedélyezett
− olvasható az FAA gyermekekkel való repülésről szóló oldalán.
Az autósülés repülőgép fedélzetén történő beszerelése egyszerű, és hasonló ahhoz, mintha a repülőgép biztonsági övének használatával rögzítenék az autósülést a jármű hátsó ülésén.
Ráadásul a legtöbb légitársaság lehetővé teszi a kisgyermekes családok korai beszállását, hogy a szülőknek több idő álljon rendelkezésre az autósülés elhelyezésére.
A szövetségi tisztviselők a közelmúltban az amerikai légitársaságokkal közösen intézkedéseket hoztak annak érdekében is, hogy a szülők ingyen ülhessenek gyermekeik mellé − ami a légitársaságok bonyolult ülésválasztási díjrendszereinek köszönhetően nem mindig garantált.
Forrás: CN Traveler