Annak érdekében, hogy az utasok felkészüljenek az esetleges kellemetlenségekre, a Forbes összeállított egy listát azokról a légitársaságokról, amelyeknél az elmúlt öt évben a legtöbb panasz érkezett az elveszett vagy megrongálódott poggyászok miatt.
Ez is érdekelhet: Mit tehetünk, ha törlik a járatunkat? Elmondja a szakértő!
Shutterstock
Az első helyen a Ryanair áll, 2018 és 2022 között több mint 950 poggyászpanasszal, őt követi a British Airways 844, majd az easyJet 565 panasszal.
A Polgári Légiközlekedési Hatóság szerint, amelynek adatait a Forbes a tanulmányában is felhasználta, az elveszett vagy megrongálódott poggyászokért a légitársaságok felelősek, így a veszteségeket is nekik kell fedezni.
Érdemes azonban kiemelni, hogy a tanulmány nem vette figyelembe az egyes légitársaságok által kiszolgált utasok számát.
Az easyJet szóvivője nem is értett egyet az eredményekkel; a This Is Money-nak elmondta, hogy „a poggyászokkal kapcsolatos incidensek száma rendkívül alacsony, és a World Tracer, az iparág által a poggyászok nyomon követésére használt független rendszer jelentései azt mutatják, hogy az easyJet az egyik legjobb teljesítményt nyújtja az iparágban".
Olvasd el ezt is! Itt vannak a legrosszabb légitársaságok, a legtöbben repültünk már velük
A Ryanair a tanulmány módszertanát is vitatta, kiemelve, hogy a Forbes nem vette figyelembe az utasok számát.
A Ryanair naponta több mint 3200 járatot üzemeltet több mint 230 célállomásra, és az iparágban a legkevesebb elveszett csomaggal igazából vezeti a listát – közel 10 ezer utasra egy rosszul kezelt csomag jut
– idézi a Time Out a fapados légitársaság nyilatkozatát.
Ettől függetlenül a Forbes szerint ez az a 10 légitársaság, amelyiknél a legtöbb poggyászpanasz érkezett az elmúlt öt évben:
- Ryanair (954);
- British Airways (844);
- easyJet (565);
- Wizz Air (552);
- Norwegian (419);
- Flybe (297);
- Turkish Airlines (195);
- Virgin Atlantic (182);
- TAP Portugal (160);
- Iberia (105).