A 8 legidegesítőbb dolog, amit csinálhatunk egy repülőn a légiutas-kísérők szerint
Shutterstock

A 8 legidegesítőbb dolog, amit csinálhatunk egy repülőn a légiutas-kísérők szerint

A repülés sokszor megterhelő élmény lehet, különösen mostanában, amikor rendszeresek a késések, a poggyászkeveredések és a járattörlések. Mégis: fontos észben tartani, hogy hiába stresszes a repülés, vannak, akik segítenek biztonságosan eljutni az adott úti célra. A Travel and Leisure kérdezett meg pár légiutas-kísérőt, hogy mik azok a dolgok, amikre érdemes odafigyelnünk egy repülőút alatt.

Ne nyúlkáljunk a személyzet után! 

Ahogyan a földön sem szabad megérinteni egy idegent, úgy a levegőben sem nyúlkálunk a személyzet tagjaihoz.

Ne érjen hozzánk! Ne érintsen meg minket, ne bökdössön, ne kopogtasson meg. Van névtáblám. A »hölgyem« és a »bocsánat«is remekül működik

– mondta egy légiutas-kísérő.

Értékeljük, ha az emberek kommunikálnak velünk. A szemetesbe szánt tárgyakkal való bökdösés és az arcunkba mutogatása több mint idegesítő és bunkó dolog

– tette hozzá egy másik.

Ez is érdekelhet: 3 dolog, amit a légiutas-kísérők szerint tilos a repülőgépeken fogyasztani

Beszállás alatt bírjuk ki víz nélkül 

A beszállás sokszor kaotikus az utasok és a személyzet számára is. Utóbbiaknak azonban számos fontos biztonsági feladatot kell elvégezniük, ezért ne ilyenkor kérjünk egy pohár vizet, vagy bármi mást.

Vizet kérni azért, hogy bevegyünk egy tablettát a beszálláskor... Miért nem lehet bevenni a tablettát, miközben a beszállókapunál várakozunk? A repülőtéren rengeteg kút és palackozott víz kapható

– mondta egyik kedvenc esetét egy dolgozó.

Ha valakinek gyógyszert kell bevennie, készüljön fel, és vegyen egy üveggel, vagy igyon vizet, mielőtt fellép a fedélzetre. Az emberek nem veszik észre, hogy csak néhány percünk van arra, hogy mindenkit leültessünk és becsatoljunk, hogy bezárhassuk a kaput

– tette hozzá egy másik légiutas-kísérő.

l\u00e9giutas-k\u00eds\u00e9r\u0151 vizet ad a rep\u00fcl\u0151nFotó: Shutterstock

A mosdólátogatás rossz időpontban

Persze a szükség nagy úr, de ha tehetjük, tervezzük úgy a mosdólátogatást, hogy az ne essen egybe a kiszolgálással.

Utálom, amikor meglátnak a folyosón, és mégis úgy döntenek, hogy felállnak, és elhaladnak mellettem a mosdó felé

– mondta egy személyzet tag.

Ki nem állhatom, amikor az utasok felállnak, hogy a mosdóba menjenek, amikor éppen italokat osztogatunk. Így is nehéz cipelni a tálcát, és még valaki feje fölött is egyensúlyozni kell, miközben megpróbál bepréselődni mellém, hogy visszamenjen a helyére

– egészítette ki egy másik.

Olvasd el ezt is! Ezek a legbiztonságosabb ülések a repülőkön, mégsem foglaljuk őket

Kétpercenként nyomogatni a hívógombot

Ritka, hogy valakinek halaszthatatlan kérése lenne többször is, ezért takarékoskodjunk a hívógombbal.

Ha épp most szálltunk fel, és a biztonsági öv jelzése még mindig ég, akkor hamarosan kikapcsolhatjuk az övet. Csak tartsunk ki öt percig. Ha pedig épp most fejeztük be a kiszolgálást, vagy ha látja az utas, hogy néhány sorral mögötte kiszolgálunk, akkor várjon egy percet

– nyilatkozta a személyzet egyik tagja.

l\u00e9giutas-k\u00eds\u00e9r\u0151Shutterstock

Nem személyi asszisztensek

Egy csatlakozás elérésének biztosítása kétségtelenül fontos feladat, de ne várjuk el a személyzet tagjaitól, hogy minden részletet tudjanak a repülőtérre érkező és onnan induló járatokról.

Mi is akkor értesülünk a késésről, amikor az utasok, és a csatlakozásokat sem tudjuk ellenőrizni. És nem: nem fogják várakoztatni a következő járatot, amíg meg nem érkezünk.

Ételt rendelni az étkezési időpont után

Ha valamiért nem kértünk ételt az étkezési idő alatt, akkor vegyük figyelembe, hogy később már nem biztos, hogy kiszolgálnak. A személyzetnek háromszáz ember igényeire kell egyszerre odafigyelni, és nem leszünk állandó prioritás nekik.

Egyértelműen túl nehéz a táska, és segítség kell 

Ez nem csak bosszantó, de veszélyes feladat is a személyzet számára.

Nem kapunk fizetést, ha megsérülünk a munkában, és nem kapunk munkavállalói kártérítést sem, mert technikailag még nem vagyunk munkaidőben. Emellett sok légiutas-kísérőnek elszakad a ruhája és egyéb problémákat is okozhat a többszöri nehéz emelés

– mondta a személyzet egyik tagja.

Egy másik hozzátette:

Amikor az utasok tudják, hogy sérülés vagy bármilyen más személyes ok miatt nem tudják felemelni a csomagjukat, akkor ne várják el, hogy a légiutas-kísérők tegyék be nekik a poggyásztárolóba. Inkább adják fel a csomagjukat a kapunál. A légiutas-kísérők segíteni tudnak, emelni nem”.

Köszönjük meg! 

Legközelebb, amikor kilépünk egy repülőgépből, szánjunk rá egy pillanatot, hogy átgondoljuk, mi mindent tett értünk a személyzet, és mondjunk egy rövid köszönetet.

Nem ismer el minket, nem néz a szemünkbe, nem mondja, hogy kérem és köszönöm. Mi is emberek vagyunk. Kérem, bánjanak velünk tisztelettel!


A figyelmetekbe ajánljuk