Egy légiutas-kísérő.

A légiutas-kísérők szerint így kell tennünk, hogy sokkal jobb utunk legyen

Rengeteg turistaosztályon utazó utas álmodik arról, hogy a kabinból a függöny másik oldalán lévő, csillogó első osztály világába csöppen. Ha törzsutas státuszod sok kívánnivalót hagy maga után, könnyen azt hiheted, hogy ez az álom soha nem válik valóra – de a légiutas-kísérők szerint teljesen más a helyzet.


Bár minden járat más és más, van néhány közös vonás, ami miatt a légiutas-kísérők vagy a kapuügynökök megmozgatják a szálakat néhány szerencsés utasért.

Hogy segítsenek kitalálni, hogyan lehetséges ez, a légiutas-kísérők megosztották a legfontosabb trükkjeiket és titkaikat.

Tudd, mikor kell kérni

Az első szabály a feljebbjutással kapcsolatban az, hogy tudd, mikor kell kérni. Kat Kamalani, egykori légiutas-kísérő és néhány népszerű TikTok-os utazási videók készítője a Travel + Leisure-nek elmondta, hogy az utasoknak már a kapunál el kell kezdeniük próbálkozni. Beszélj a kapuügynökkel, és tudasd vele, hogy szeretnél feljebb lépni.

Ha már a fedélzeten vagyunk, légiutas-kísérőként nem tehetünk sokat

– mondta Kamalani a légitársaságáról.

A kapuügynököknek általában van egy listájuk azokról a törzsutasokról, akik elsőként jogosultak a magasabb osztályba sorolásra. Ezért mindenképpen tájékozódj a légitársaságod tagságra vonatkozó upgrade-szabályairól. De ha épp senki sincs a frissítési listán, akkor ez lehet az te szerencsenapod.

A folyamat azonban különböző légitársaságok fedélzetén eltérő lehet.

Van, amikor egy járaton súly- és egyensúlyi probléma van. Ilyenkor a repülőgép személyzete megkéri a légiutas-kísérőket, hogy az utasokat a hátsó utasosztályról az első osztályra vagy az utastér közepére helyezzék át. Ezután eldöntjük, hogy kit akarunk áthelyezni

– mondta Lia Ocampo, légiutas-kísérő.

Fontos információ, hogy a kedves – esetleg mosolygós – utasokat általában elsőként veszik figyelembe ezeknél az utolsó pillanatban történő átsorolásoknál.

Használd ki a lehetőségeidet

Akik például kisbabával utaznak, nagyobb eséllyel kaphatnak upgrade-et. Ocampo elmondta, hogy az utasoknak érdemes tudatniuk a kapuügynökökkel, ha különleges alkalomra utaznak. De ha lehet, lazán említsétek meg az információt.

Barátságosan beszélgess a kapuügynökkel, és mesélj az alkalomról. Sosem lehet tudni. Lehet, hogy így te és a kísérőd megkapjátok a remélt magasabb szolgáltatást

– mondta Ocampo.

Légy hálás

A levegőben, akárcsak a földön, a kedvesség kulcsfontosságú.

Ha csak egyszerűen felszállsz a fedélzetre, magadat adod és kedves vagy nagyszerű utas leszel. Sok mogorva ember utazik, akik a rosszkedvüket gyakran a légiutas-kísérőkön vezetik le

– mondta Kamalani.

Az az utas, aki a nevemen szólít, az olyan valaki, aki kiemelkedik. Az én légitársaságomnál a nevünk rá van vésve az általunk viselt kis kitűzőre, és a járat elején bemutatkozunk. Tehát amikor egy utas a nevemen szólít meg, az a tisztelet és az elismerés légkörét teremti meg

– jegyezte meg Ocampo.

Azok, akik szeretnének többet tenni, fontolják meg, hogy magukkal visznek az útra egy apró, jelképes ajándékot a légiutas-kísérők számára – ez akár ingyenes italok vagy rágcsálnivalók formájában is visszajöhet.

Kamalani elmondta, hogy már egy egyszerű csoki vagy ajakrúzs is sokat számít. Nem szükséges, de mindenképpen különleges bánásmódot kaphatsz cserébe.

Ocampo hozzátette, hogy az ajándékkártyák, különösen a kávézóba szólóak, a légiutas-kísérők „kedvenc csemegéi".

A nyilatkozók kiemelték, hogyha ajándékot hozol, tartsd magad távol a házi készítésű süteményektől és mindentől, amire allergiás lehet a másik ember. Egy kézzel írt köszönőlevél, néhány virág vagy egy gyermekrajz mind olyan ajándékok, amelyeket a légiutas-kísérők nagy szeretettel fogadnak.

Forrás: Travel+Leisure

A figyelmetekbe ajánljuk