sajtok

Mi történik a szervezetünkkel, ha minden nap sajtot eszünk?

A lenyűgöző tápanyagprofilú sajt fehérjét, zsírt, kalciumot, foszfort, káliumot és B12-vitamint is tartalmaz, ami a kiegyensúlyozott étrend egyik alapélelmiszerévé teszi. Azonban időnként rossz hírbe hozzák magas zsírtartalma miatt. De vajon mi történik a szervezetünkkel, ha mindennap sajtot eszünk?


Bélrendszer

Míg a joghurtokról szinte mindenki tudja, hogy probiotikumokat tartalmaz - a jó baktériumokat, amelyek egészségesen tartják a bélrendszert és hozzájárulnak az általános egészséghez -, néhány sajtban, például a cheddarban, a goudában, az edamiban és a Gruyère-ben is megtalálható. Ezek a probiotikumok rövid szénláncú zsírsavak termelésével tarthatják egészségesen a bélrendszert.

A rövid szénláncú zsírsavak támogathatják a sav-bázis egyensúly fenntartását, a kalcium, vas és magnézium felszívódását, valamint a bél általános szerkezetének és működésének fenntartását.

Ez is érdekelhet: Íme, a világ legveszélyesebb sajtja

​Javíthatja a szájüregi egészségét

Meglepő vagy sem, de a sajtfogyasztás a szájüregnek is jót tehet. A sajtban lévő probiotikumok jelenléte pozitívan befolyásolhatja a nyálban lévő baktériumtípusokat és immunológiai vegyületeket. A sajtfogyasztás serkentheti a nyál áramlását is, csökkentve a szájszárazság és szövődményeinek kockázatát, beleértve a fogszuvasodás, az ínybetegségek, valamint a rágási és nyelési nehézségek fokozott hajlamát.

Megfelelő kalciumbevitel

A legtöbb sajt kalciumban gazdag. A kemény sajtokban általában több található, mint a lágy verziókban. Például 42 gramm cheddar sajt körülbelül 300 milligramm kalciumot tartalmaz, ami a napi kalciumszükséglet közel egyharmadát teszi ki.

Ez is érdekelhet: Így válaszd ki a legjobb trappista sajtot!

Milyen típusú sajtokat érdemes minden nap enni?

A Cardiovascular Research című szaklapban megjelent 2022-es tanulmány azt is kimutatta, hogy a kiegyensúlyozott étkezési szokások részeként fogyasztott mérsékelt mennyiségű sajt és joghurt védelmet nyújthat a szívbetegségekkel szemben is. Általánosságban elmondható, hogy a mozzarella, a cheddar, a svájci a legnépszerűbb, de mindenféle sajt része lehet az étrendünknek, amennyiben mértékkel fogyasztjuk.

A figyelmetekbe ajánljuk