Egy űrhajó.

Ez a baktérium lehet a kulcsa a környezetkímélő űrutazásnak

Az újonnan kifejlesztett bioüzemanyagot – ami egy Streptomyces nevű baktérium által termelt gombaellenes molekulán alapul – a kutatók szerint a jövőben rakétakilövések során lehetne felhasználni.

A Föld légkörébe szén-dioxidot kibocsátó rakéták lehetséges környezetbarát alternatívája a ma használt rakétaüzemanyagoknál lényegesen nagyobb energiasűrűséggel is rendelkezhet – közölték a projektcsoport tagjai sajtóközleményükben.

Mivel ezeket az üzemanyagokat növényi anyagokkal táplált baktériumokból állítanák elő, a motorokban történő elégetésük jelentősen csökkentené a hozzáadott üvegházhatású gázok mennyiségét a kőolajból előállított üzemanyagokhoz képest

– mondta a projekt vezetője, Jay Keasling, az Energiaügyi Minisztérium Közös Bioenergia Intézetének vezérigazgatója a sajtóközleményben.

Bár a projekt még nagyon korai stádiumban van, a kutatók szerint az üzemanyagjelölt molekulák egyedi kémiája hihetetlenül ígéretesnek mutatkozik a jövőbeli rakéták űrbe emelésének tekintetében.

Sok rakétahajtómű ma folyékony oxigént és folyékony hidrogént éget el hajtóanyagként. De még ehhez a viszonylag zöld kombinációhoz is párosulhatnak olyan kiegészítő gyorsítórakéták, amelyek potenciálisan kellemetlenebb üzemanyag-változatokat tartalmaznak, hogy a rakéta felemelkedjen.

Mivel egyre több tanulmány foglalkozik a rakétakilövések hatásával, egyes környezetvédők szerint az űrrepülésnek új megoldásokra van szüksége, különösen a kilövések számának növekedésével. (Néhány más felfedezéspárti viszont rámutat arra, hogy az űrkutatásnak más iparágakhoz képest viszonylag kis szén-dioxid-kibocsátása van).

Mindazonáltal a baktériumok által hajtott bioüzemanyag kutatói szerint üzemanyagjelöltjük rendkívül energikus is, ezáltal elképzelhető, hogy nagyobb teljesítményt is ki lehet majd sajtolni a rakétákból.

Forrás: Space.com