Rémálom
Fotó: Shutterstock

A magányt stresszt okoz, ami az álmainkban is megjelenhet

Szó szerint rémálmokat okozhat a magányosság

A hosszan tartó magányosság komoly fizikai és mentális károkat okozhat: megnövelheti a szervezet stressz-szintjét, ami kihatással lehet a mindennapjainkra. Egy amerikai kutatócsoport azonban most olyan összefüggésekre lett figyelmes, melyek szerint az egyedüllét nem csak az ébren töltött óráinkat nehezítheti meg, de a rémálmok gyakoriságát és intenzitását is képes befolyásolni.

A társas kapcsolatok hiánya alapvetően változtatja meg az emberi psziché működését, de fizikai tüneteket is képes okozni – írja a Science Alert. A portál egy olyan, Egyesült Államokban készült kutatásra hivatkozik, amely a magány és a rémálmok közti kapcsolatot hívatott vizsgálni.

A szakemberek szerint teljesen egyértelmű ok-okozati összefüggés nem mutatható ki az egyedüllét és az alvásproblémák között, de a közvetett hatások megfigyelhetők.

Ez is érdekelhet! Bizonyítottan másképp működik a magányos emberek agya

R\u00e9m\u00e1lom

A magányosság ugyanúgy megviseli a szervezetet, mint az éhség vagy a fáradtság

Fotó: Shutterstock

A magányosság egyre komolyabb problémákat okoz az emberek szervezetében és kihatással van a mindennapokra. Emiatt kezdtük el vizsgálni az egyedüllét és a rossz álmok közti összefüggéseket. A rendkívül élénk, intenzív és gyakran rémisztő álmok és a magányosság közti kapcsolat mechanizmusáról egyelőre keveset lehet tudni, de a vizsgálatokból egyértelműen látszik, hogy a jelenség létezik

– idézi a portál a kutatócsoport dolgozatát.

A tudósok az Egyesült Államokban 827 felnőtt önbevallásos adatai alapján találtak összefüggést a magányosság mértéke és a rémálmok gyakorisága között, amit a szakértők a stresszel magyaráznak. Ezután 782 amerikai felnőtt önkéntestől gyűjtöttek be friss adatokat, akiket a magányosság és a stressz érzéséről kérdeztek, valamint a megélt rémálmokról.

A felvett adatok azt mutatták, hogy a társas kapcsolatok hiánya nemcsak a rémálmok gyakoriságára, de az intenzitásukra is hatással volt.

Ezt is olvasd el! Egy tanulmány szerint a boldogtalanság jobban öregítheti az embereket, mint a dohányzás

A portál idézi Colin Hessem kutatót is, aki szerint a magányosság hasonló fizikai tünetekkel jár, mint az éhség, vagy a fáradtság.

A szervezetünk jelez, ha nem ettünk eleget, vagy ha nem vagyunk eléggé kipihenve. Ugyanez a mechanizmus játszódik le akkor is, ha nincsenek megfelelően kielégítve a társas kapcsolatok iránti igényeink. Ez egy evolúciós szükséglet és ha elhanyagoljuk, azt a szerveztünk is megérzi.