nyújtó nő

Egy friss tanulmány szerint egyetlen hosszabb hétvégi mozgás ugyanolyan hatékony, mintha a hét több napján edzenénk. Elméletileg elbúcsúzhatnánk a kora reggeli futásoktól és zsúfolt edzőtermektől.


A JAMA Internal Medicine Journal kutatói tíz éven keresztül 350 ezer embert követtek nyomon, hogy felmérjék a hétköznapi és a hétvégi edzések közötti különbségeket. Az eredmény: ha elérjük a heti 150 perc mérsékelt vagy 75 perc intenzív testmozgást, nem számít, hogy mikor és mit edzünk – mutatja be a tanulmányt a Glamour cikke.

Már heti egy-két alkalommal végzett testmozgás is csökkentheti a szívbetegség és a stroke kockázatát

− állítja a brit Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS).

n\u0151 vid\u00e1man edz a homokban egy szikla el\u0151tt

Fotó: Thomas Yohei / unsplash

Az amerikai vizsgálatban résztvevők közül a legtöbben elérték az ajánlott edzésmennyiséget, néhányan ezt egy-két alkalomba zsúfolták bele. Azoknál, akik elérték a kitűzött célt − akár elosztva, akár néhány alkalomba zsúfolva −, alacsonyabb volt a halálozási kockázat, mint azoknál, akik nem érték el az ajánlott mennyiséget.

Bár a szakértők szerint érdemes egyenletesen elosztani a testmozgást, mégse végzetes hiba, ha kihagyjuk a hétköznapokat.

Ez a nagyszabású tanulmány azt sugallja, hogy a testmozgás esetében nem számít, hogy mikor végezzük. A legfontosabb az, hogy a fizikai aktivitás egyáltalán elkezdődjön

− mondta Joanna Whitmore, a British Heart Foundation vezető szívgyógyász ápolója a BBC-nek.

t\u00e1ncol\u00f3 n\u0151

Fotó: Anastasia Hissel / unsplash

A mérsékelt aerob tevékenységek közé tartozik a gyors séta, a tánc vagy a biciklizés; nagyjából minden olyan tevékenység, ami közben akár még beszélgetni is lehet. Intenzív testmozgás a futás, az úszás, az ugrálás vagy a köredzés.

Szóval ha legközelebb bűntudatot érzünk amiatt, mert egy nehéz munkanap után inkább elnyúlunk a kanapén, ne feledjük: ugyanolyan hasznos egy remek hétvégi edzés, amikor valóban van rá időnk és energiánk.

A figyelmetekbe ajánljuk