bambusz

Egy bambusz 120 év után újra virágozni kezdett, ez pedig nem jelent jót a szakértők szerint

A hamvasszárú óriásbambusz megközelítőleg 120 évente csak egyszer virágzik. Az elmúlt pár hétben pedig a kutatók észrevették, hogy a növény rügyezni kezdett. Bár alapesetben ennek a folyamatnak örülni kéne, a botanikusok szerint a bambusznál ez egy végzetes jel.

Mivel a virágzások között több mint egy évszázadnyi idő telik el, a botanikusoknak nincs sok lehetőségük arra, hogy tanulmányozzák a növény regenerálódását. Az utolsó nagyobb virágzásra 1908-ban került sor, bár 1903 és 1912 között is volt némi virágzás, így a következő 2028 körül várható.

A Hirosimai Egyetem kutatói azonban 2020-ban találtak egy szépen és korán virágzó növényt, és a lehetőséget kihasználva tanulmányozni kezdték a bambusz regenerálódását. A tudóscsoport megállapította, hogy a következő virágzási esemény katasztrófát jelenthet a bambusztermelés és a környezet számára – írja az IFLScience.

Ez is érdekelhet: Csak óvatosan velük: az 5 legveszélyesebb növény a világon

A bambusz nem termelt életképes, csírázásra képes magvakat. A bambuszhajtások fejlődése a virágzás után leálltak. A rügyezés utáni három évben pedig nem is regenerálódtak

– nyilatkozta Toshihiro Yamada botanikus, majd hozzátette:

A vizsgált területen az összes szármaradvány elpusztult, és nem volt látható jele mag vagy szármaradvány termesztésével történő regenerálódásnak. Ezek az eredmények sötét jövőt sejtetnek a hamvasszárú óriásbambuszok számára Japánban.
bambusz

Unsplash

Ez is érdekelhet:Egy kutatás szerint a növények „sikítással" jelzik, ha bajuk van

A kutatók arra számítanak, hogy a növény regenerálódása lassú lesz, akár több évig eltarthat. Ezért a bambuszokat nem lehet majd betakarítani, ez pedig jelentős gazdasági kárral járhat az ázsiai országban.