A rozét készítő borászoknak a legkonzervatívabb előrejelzések sem tudnak rossz hírekkel szolgálni: úgy tűnik, a rozé örök, és az igények csak egyre nőnek. Néhány érdekességet gyűjtöttünk össze a rozépiacról; a végére pedig egy rendkívüli programot ajánlunk.
A millenniumi generáció bora
A fiatalok kedvence
A legtöbb rozé jól iható, könnyed, gyümölcsös, ráadásul a hozz társuló képzeteink is vidámak, gondtalanok, nyaralósak – és ami egy mai huszonévesnek különösen fontos, remekül mutatnak a közösségi médiában is. A New York-i pop-up rozé-látogatóközpont, a Rosé Mansion a világ legnagyobb boros tematikájú játszótere: itt 120-féle rozét lehet kóstolni, van labirintus, diszkógömbös táncterem, interaktív tudományos múzeum, és számtalan egyéb szellemes ötlet. Az Instagram-kompatibilis rozé egyébként is nemzetközi trend, számtalan olyan tétel van a piacon, amelyek címkéjét mintha egyenesen arra tervezték volna, hogy azonnali posztolásra késztessen.
Érdemes komolyan venni
A Drinks Business szerint a rozétrendek közül a legizgalmasabb a prémium rozék előretörése. Pár évtized alatt a „másodvonalas" bortípusból dollármilliárdokban mérhető forgalmat hozó üdvöske lett, amely olyan világsztárokat vonz, mint Angelina Jolie (Miraval) és Jon Bon Jovi (Hampton Water). Ők azonban nem a populáris, olcsó, sokszor maradékcukros rozékat karolták fel, hanem száraz, kifinomult, sokszor magnumba vagy még nagyobb palackba töltött borokat, lehetőleg Provence-ból. Hogy ezek valóban komoly tételek, azt az is igazolja, hogy Jon Bon Jovi rozéja lett
a Wine Spectator 2018-as Top 100 listáján a legjobb rozé.
Mindenki rozé akar lenni
Mindegy, csak rózsaszín legyen!
A rozé népszerűsége olyan óriási, hogy rengeteg italt kezdtek „rozésítani" az utóbbi években. Tekintélyes portói házak elsősorban koktélalapnak szánt rozé portói borokkal által elő pár éve, de megjelentek a rózsaszín ginek, sőt Amerikában már van rozé ízesítésű sportital, cukorka és lekvár is, sőt a franciák is behódoltak a trendnek: a Maille mustárokból például már megjelent a rozés. A rozé prosecco pedig épp a napokban kapott zöld utat.
Ezért is mondják sokan, hogy a rozé kereskedelmi szempontból mintha levált volna a borvilág többi részéről, hiszen másként viselkedik a piacon. Elgondolkodtató, hogy sokak szerint ez a rozé könnyű befogadhatóságának köszönhető: a vásárlónak az a benyomása, hogy a színre pillantva nagyjából képet alkot arról, milyen ízvilágot talál a palackban, még ha egy szakértő ennek hallatán érthetően fel is húzza a szemöldökét.
Szerző: Németh Ágnes
Programajánló: Rosalia Fesztivál - #csakazértis!
Online kiadással jelentkezik az ország egyik kedvenc szabadtéri borfesztiválja. Az idén kilencéves Rosalia Fesztivál június 5-én és 6-án, este 6-tól három órában jelentkezik az éterben. Lesznek élő interjúk borászokkal, zenészekkel, a gasztronómia képviselőivel, és természetesen rosé- és pezsgőkóstoló sok-sok zenével fűszerezve.
Ragadjunk együtt poharat, bontsunk egy üveg rosét, helyezzük magunkat kényelembe, és borozzunk a nappaliban, a kertben, a teraszon, vagy ahol jól esik!
Ízelítő a műsorból
Június 5-én, pénteken:
A pop-up stúdió borász vendége lesz két igazán jó arc, Dúzsi Tomi és Szentpéteri Attila, a hölgyek részéről pedig Gálné Dignisz Éva és Nyúlné dr. Pühra Bea. Könnyed beszélgetést ígér Farkas Kriszti „Volkova", a Folkfonics Együttes énekese, és elfogadta a meghívást a PizzaMe tulajdonos testvérpárja is. Az estét szokás szerint DJ Juhász Laci zárja, természetesen élőben. Számot kérni és otthon vonatozni ér!
Június 6-án, szombaton:
Közelebbről megismerhetünk két fiatal borászt: Béger Ákos és Farkas Gedeon avat be minden borkedvelőt a díjnyertes roséborok készítésének titkaiba. A Balatonról Bezerics Dani és Baranyai Péter érkezik, remélhetőleg pár palack pezsgővel a táskájukban. Megismerhetünk két hölgyet is, akiknek szó szerint édes az élete: Háfra Kati, a makaronkészítő, és András Tünde, a kürtőskalács-készítés mestere. Odett is fellépett volna az idei Rosalián, így most az éteren keresztül találkozunk vele, este pedig tévétorna helyett a Mongooz and the Magnet koncertje mozgat át mindenkit.
A tökéletes Rosalia-élményért...
Ebben a mindenki számára különös évben a Rosalia egy különös poharat is készített: a már ismert grafikák mellett egy #csakazértis 2020 inspiráló felirat teszi mindenki számára emlékezetessé az elmúlt időszakot. A poharat a Rosalia honlapján egyszerűen meg lehet rendelni. Hat pohár vásárlása esetén 2 palack friss ajándék rozét is küldenek, ráadásul a megrendelt mennyiség Budapesten belül ingyenesen kiszállításra kerül.
A tökéletes Rosalia hangulat elengedhetetlen része a közös kóstolás, élőben, a borásszal együtt. A selection.hu jóvoltából a Rosalia #csakazértis eseményen kóstolt tételek 2 ajándék pohár kíséretében, a rendezvényig kedvezményes áron vásárolhatók meg. Nem mellékes, hogy a kollekció az idei nyár talán legtrendibb borait tartalmazza.
A Rosalia borász partnereinek köszönhetően pedig számtalan akció és engedmény várja a rozék és pezsgők szerelmeseit!
Rosalia Fesztivál, az idei évben új helyszínen