A bárok és éttermek látogatása helyett egyre gyakoribbak az otthoni környezetben családi, vagy baráti körben megtartott összejövetelek (akár Zoomon keresztül is). Az ilyen alkalmakat még különlegesebbé tehetjük, ha a szokásos beszélgetés-iszogatás kombót kóstolóval dobjuk fel. Valósítsd meg otthonodban a Bar at Home koncepciót: ráadásul, ha követed a következő lépéseket, garantáltan te leszel a társaság sztárja!
Válaszd ki a megfelelő italt
Az első és legfontosabb lépés a megfelelő italok kiválasztása. Érdemes olyan termékeket válogatni, melyek megbízható, magas minőségű márkák italai, így garantáltan nem ér minket (és vendégeinket sem) csalódás. A minőségen túl a könnyen variálhatóság is praktikus szempont, hiszen amellett, hogy magában kínáljuk az adott italt, plusz pont, ha akár koktélként is elkészíthető alkoholról van szó. Persze kóstolni sok mindent lehet: bort, gint vagy akár pezsgőt is, de sokak nagy kedvence a whisky.
Ha pedig az utóbbinál maradunk, akkor jó választás lehet a Glenmorangie whisky, mely nemcsak a szakértőknek szól, hanem mindenkinek, attól függetlenül, hogy tud-e bármit a whiskykről, vagy sem. Ahogy Dr. Bill Lumsden, a márka többszörös Master Distiller of the Year-díjas lepárlómestere mondja:
"Egyszerűen finom; semmi mást nem szükséges tudnod róla."
Az csak bónusz, hogy - a lepárlóüstök magassága miatt - a márka jelképe a zsiráf és együttműködnek a Giraffe Conservation Foundation jótékonysági szervezettel, hogy a veszélyeztetett zsiráfok jövőjét biztosítsák Afrikában. Így, ha ezt a terméket választjuk, még jótékonykodhatunk is.
Glenmorangie: a nyugalom völgye
Glenmorangie
A Glenmorangie alapítója William Matheson, aki 1843-ban feleségével, Anne-nel alapította a lepárlót. Egy sörfőzdét vásárolt meg, alakította át whisky lepárlóvá, és nevezte el a „nyugalom völgyének", ugyanis a Glenmorangie ezt jelenti gall nyelvjárás szerint. A Glenmorangie whisyky-k azóta is ugyanott készülnek.
A Men of Tain néven ismert, mesteremberekből álló csapat tartja folyamatos megfigyelés alatt az üstöket, és apáról fiúra hagyományozzák az elhivatottságukat és hozzáértésüket. Munkájukat Dr. Bill Lumsden, a Glenmorangie lepárlómestere fogja össze, aki a Glenmorangie-val töltött 25 éve alatt célul tűzte ki magának és csapatának, hogy élen járva a hordókísérletekben, mindent, ami megragadja a képzeletüket, whiskyvé változtassanak - legyen az akár a sütemény varázsa (Glenmorangie A Tale of Cake, ami egyébként tokaji hordóban érlelődött).
Fontos a hangulatos környezet
Glenmorangie
A megfelelő ital kiválasztása után engedd el a fantáziád és tervezd meg, milyen számodra a tökéletes bár. Teremts igazi kóstolóhangulatot, hangold össze a fényeket és készíts playlistet, amit a társaság többi tagja személyesen vagy online is hallgathat. Bár a kóstolót nem egy szórakozóhelyen tartjátok, azért a dress code sem elhanyagolható, hiszen ki látott már tréningruhás italkóstolót? Adjátok meg a módját és öltözzetek az alkalomnak megfelelően.
A kóstolás alapszabályai
Kóstolás közben minden érzékszervünkkel az adott italt vizsgáljuk, próbálva minél több információt gyűjteni róla. És hogy milyen információkra érdemes figyelni?
A bűvös négyes a szín, a szerkezet, az illat és az ízvilág.
A párlatokat természetesen nem csak tisztán lehetséges fogyasztani. Néhány egyszerű alapanyaggal és kis kreativitással olyan izgalmas koktélok is elkészíthetők otthon, mint az Old Fashioned, a Whisky Sour vagy az egyszerű, de nagyszerű Whisky Highball.
Nyissunk Együtt!
A Bar at Home tehát egy remek koncepció, amely által egy átlagos hétköznapból is különleges alkalmat és emlékezetes élményt varázsolhatsz. Mindezek mellett persze mindannyian bízunk abban, hogy kedvenc koktéljainkat hamarosan a jól megszokott bárközegben élvezhetjük újra. A Fine Brands Company (mint a Moët Hennessy márkák hivatalos magyarországi disztribútora) a pandémia okozta helyzet miatt indította el a nehéz helyzetbe került bárokat és éttermeket támogató Nyissunk Együtt projektjét, amelynek keretben a húsz legjobb magyar koktélbár és étterem történetét bemutató, valamint receptjeiket tartalmazó egyedi koktélmagazint terjeszt a cég. A magazin értékesítéséből befolyt teljes bevétel közvetlenül az azt értékesítő koktélbárokat és éttermeket támogatja, a magazin díja pedig az újranyitást követően fogyasztható le a válogatásban szereplő egységek valamelyikében.