felmondás
Shutterstock

Mikor mondjunk fel? 2 kérdést kell feltenni, hogy megtudjuk

Az időnk nagy részét munkával töltjük. Emiatt fontos, hogy egészségünk és motivációnk érdekében jó munkahelyi körülmények között dolgozzunk. Rengetegen vannak azonban, akik olyan állást töltenek be, amely nem megfelelő a számukra, ezzel pedig komoly lelki és fizikai gondok is keletkezhetnek a munkavállalóknál. De mi a teendő?

Alapvetés, hogy előbb-utóbb fel kell mondani egy olyan munkahelyen, ahol nem érezzük jól magunkat. A kérdés csak az, hogy mikor van erre a megfelelő pillanat? A Mirror kérdezte meg Sir Cary Coopert, a Manchesteri Egyetem szervezetpszichológus professzorát a témáról, aki szerint a munkavállalóknak két kérdést kell megválaszolnia, hogy eldönthesse, eljött-e az ideje a felmondásra.

Ez is érdekelhet: Túlhajszolt, adrenalinfüggő társadalom vagyunk kreativitás nélkül

A szakértő szerint minden a főnökön múlik, illetve, hogy milyen hangulatot teremt a munkahelyen – ha a vezető irányításmániás, folyamatosan ellenőriz, és nem ad elég anatómiát a munkánk felett, az rossz jel. A főnökkel való kapcsolat Cooper szerint alapvető fontosságú, ezért ha rossz a viszony, akkor a stressz miatt fokozottan rosszul érezhetjük magunkat.

Cooper szerint ezért az első kérdés, amit fel kell tenni, hogy képes-e a változásra a vezető?

Tegyük fel magunknak ezt a kérdést, és gondoljuk át, hogy megfelelő időben tudunk-e a főnökünknek visszajelezni; ennek pedig milyen hatása lenne, és hogyan reagálna

– mondja a szakértő.

Olvasd el ezt is! A fiatalok inkább lennének munkanélküliek, mint boldogtalanok

Ha úgy gondoljuk, hogy a főnökünk nem képes a változásra, akkor a második kulcskérdés, amit meg kell fontolnunk, hogy hol dolgoznánk a jövőben. Ha szeretjük a munkahelyünket, akkor az is megfontolandó, hogy egy másik részlegbe, egy új felettes alá kerüljünk, de ha erre nincs lehetőség, akkor teljes változásra van szükség.

A rossz főnök egy gyilkos. Megbetegíti a beosztottjait, tönkreteszi az életüket, és a családjukat. Az ember senkivel sem tud harmonikus viszonyban lenni, ha folyton a főnöke miatt aggódik. A főnök-beosztott viszony alapjaiban határoz meg egy munkahelyet. A jó főnök motivál és jobb teljesítményre ösztönzi a beosztottjait, akik elégedettek magukkal. A rossz főnök beosztottjai szoronganak, rosszul érzik magukat és nincs önbecsülésük

– mondta Cooper.


A figyelmetekbe ajánljuk