A fiatalok közül legtöbben otthagynának egy olyan munkát, amely akadályozná a magánéletüket, és a megkérdezettek fele inkább vállalná a munkanélküliséget.
A Randstad tanácsadó cég új globális tanulmánya szerint a fiatalok majdnem fele inkább vállalná a munkanélküliséget, mint hogy egy olyan munkahelyen maradjon, amelyet nem szeret.
A kutatás szerint a Z generáció 56 százaléka és a Y generáció 55 százaléka mondta azt, hogy otthagyná a munkahelyét, ha az akadályozná a magánéletét, és majdnem 50% szerint, nem szabad olyan cégnél állást vállalni, amely nem egyezik a társadalmi és környezeti kérdésekkel kapcsolatos nézeteivel. Ötből ketten azt is elmondták, hogy nem bánnák, ha alacsonyabb fizetést kapnának, ha ez azt jelentené, hogy céltudatosan hozzájárulnak a társadalomhoz.
Ez arra utal, hogy a munkahelyi hatalmi dinamika változik. Lényegében azok a munkáltatók, akik rosszul bánnak a fiatal alkalmazottaikkal, vékony jégen mozognak.
Eredményeinknek ébresztőként kell szolgálniuk a munkáltatók számára. Egyértelmű hatalmi váltás van folyamatban, ahogy az emberek újragondolják a prioritásokat. A fiatalok teljes énjüket akarják hozni a munkába, ami abban is megmutatkozik, hogy a munkáltató kiválasztásakor nem akarnak kompromisszumot kötni személyes értékeikkel. A vállalkozásoknak újra kell gondolniuk a munkaerő vonzására és megtartására vonatkozó megközelítésüket, különben komoly versenyre kell számítaniuk
– mondta Sander van 't Noordende, a Randstad globális vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
Az Egyesült Királyságban majdnem minden 20. munkavállaló felmondott a járvány miatt az úgynevezett „nagy felmondás" keretében, és ezek közül sokan a szabadidős és vendéglátóiparban mondtak fel, ahol a fiatalok teszik ki a munkaerő többségét.
A labda most már határozottan a munkáltatók térfelén van, és a választásuk egyszerű: vagy jobban bánnak a munkavállalókkal, vagy elveszítik őket.
Forrás: Dazed