Kialvatlanság, stressz, düh, étvágytalanság rengeteg megoldást kínál ezekre a 21. század.


Az orvosi ellátás mellett ma már léteznek különböző életmódbeli gyógymódok is. A szakemberek szerint ezek a növényi étkezés, rendszeres fizikai aktivitás, helyreállító alvás, stresszkezelés, függőség csökkentése vagy megszüntetése, valamint a pozitív pszichológia és a kapcsolataink ápolása.

  • Növényi étkezés

A Harvard Egyetem nemrég közzétette az ideális étkezést. Az útmutatás szerint a tányérunk fele mindig tartalmazzon zöldségeket vagy gyümölcsöket, az étel egynegyede emellett teljes kiőrlésű magvakból álljon. Étkezésünk egynegyedét továbbá különböző fehérjeforrások kellene kitegyék. A szakértők emellett a tejtermékek és cukros üdítők fogyasztása helyett vizet, kávét és teát ajánlanak.

A magvakban és zöldségekben magas, valamint állati eredetű ételekben alacsony étkezés nem csak, hogy megelőz rengeteg betegséget, de a hormonális és érrendszeri betegségektől kezdve különböző rák fajtákig segít megküzdeni a már kialakult betegségformákkal is.

  • Rendszeres fizikai aktivitás

Korábban írtunk már az időskori testmozgás előnyeiről, valamint ajánlottunk hat ingyenes sportolási lehetőséget is a 2021-es évre. A kutatások kimutatták, hogy sejtjeink különböző folyamataira hatással van a fizikai mozgás. Emiatt a betegségek megelőzésében és kezelésében is kulcsfontosságú szerepet játszik a sport, a mozgás. Az Egészségügyi Világszervezet szerint heti 150 laza vagy 75 perc erőteljes edzésre lenne szükségünk egészségünk megőrzésének érdekében.

  • Helyreállító alvás

Az alvás a fizikai mozgásformákhoz hasonlóan segít helyreállítani a sejteket. Napi 8-10 óra alvás szükséges egészségünk megtartásához. Mivel az alvás csökkenti a gyulladásos folyamatokat és növeli az immunválaszt, betegség esetén beiktathatunk egy-egy délutáni alvást is, emellett a szellemi teljesítményt is képes javítani a délutáni szundi.

  • Stresszkezelés

Noha egy kis adag stressz, másnevén eustressz képes pozitív hatást kiváltani, a hosszútávú stresszelés megterheli szervezetünket, ezt nevezik distressznek. A distressz megnöveli a cukorbetegség, elhízás, depresszió, érrendszeri betegség kockázatát. Megoldás lehet egy megnyugtató válasz kidolgozása a stresszes helyzetekre. Segítségünkre lehet ebben a negatív érzelmeink azonosítása. Ám hasznunkra válhat a Biztonságos jeltanulás módszere is.

A függőség csökkentése ezek mellett ugyanakkor egy ennél összetettebb folyamat, amely életmódváltást igényel, de súlyos esetekben szakember bevonásával történik. A pozitív pszichológia és a kapcsolatok ápolása továbbá a pozitív érzelmek gyakorlásával elősegíti a pozitív testi folyamatok kiváltását.

Az életmódbeli természetes gyógymódokról összességében elmondható, hogy nem okoznak mellékhatást, ezért érdemes elköteleződni mellettük.

(Forrás: BigThink)

Friss

Bárki jelentkezhet a SpaceX történelmi holdutazásra, amit egy japán milliárdos finanszíroz

Egy próbát megér.
TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A figyelmetekbe ajánljuk