A kínzó, már-már elviselhetetlen fájdalom, ami a migrénnel jár rengeteg, ember életét nehezíti meg. Amikor a migrén újra támad, szinte bármit megtennénk, hogy elmúljon. Éppen ezért összegyűjtöttünk 5 természetes módszert, amivel csillapíthatod a gyötrődést.


Levendulaolaj 

A levendula illóolaj belélegzése enyhítheti a migrénes fájdalmat. Egy 2012-es kutatás szerint azok, akik migrénes roham alatt 15 percig levendulaolajat inhaláltak, gyorsabb enyhülést tapasztaltak, mint azok, akik placebót inhaláltak. A levendulaolajat közvetlenül belélegezhetjük, vagy hígítva alkalmazhatjuk a halántékra.

Akupresszúra

Az akupresszúra az ujjakkal és kezekkel a test meghatározott pontjaira gyakorolt nyomásgyakorlat, amely a fájdalom és egyéb tünetek enyhítésére szolgál. Egy 2014-es szisztematikus felülvizsgálat szerint, az akupresszúra hiteles alternatív terápia a krónikus fejfájás és más állapotok miatt fájdalmat szenvedő emberek számára. Egy külön tanulmány szerint az akupresszúra segíthet enyhíteni a migrénnel összefüggő hányingert.

Gyömbér

A gyömbérről ismert, hogy enyhíti a számos betegség, többek között a migrén okozta hányingert. Más migrénes előnyei is lehetnek. Kutatások szerint a gyömbérpor ugyanúgy csökkentette a migrén súlyosságát és időtartamát, mint a vényköteles szumatriptán, ráadásul kevesebb mellékhatással.

Több magnézium

A magnéziumhiány összefüggésbe hozható a fejfájással és a migrénnel. Tanulmányok szerint a magnézium-oxid pótlása segít megelőzni az aurával járó migrént. Emellett megelőzheti a menstruációval összefüggő migrént is.

Biofeedback

A biofeedback egy relaxációs módszer. Megtanít a stresszre adott autonóm reakciók szabályozására. A biofeedback hasznos lehet a stresszre adott fizikai reakciók, például az izomfeszülés által kiváltott migrén esetén.


(Healthline)

A figyelmetekbe ajánljuk