Rengeteg nőnek vannak kellemetlen tünetei a menstruáció alatt. Egyes ételek enyhíthetik ezeket a tüneteket, míg más ételek csak rontanak a helyzeten. Ezeket azonban bátran fogyaszthatod!
  • hasi görcsök
  • fejfájás
  • hányinger
  • fáradtság
  • puffadás
  • hangulatingadozás
  • hasmenés

Ha a fenti tünetek bármelyikét észleled, akkor illeszd a következő ételeket az étrendedbe, így garantáltan segíthetsz magadon.

Viz

A sok víz fogyasztása mindig fontos, és ez különösen igaz a menstruáció alatt. Ha hidratált maradsz, csökkentheted a kiszáradás okozta fejfájás esélyét, ami a menstruáció gyakori tünete. Ha sok vizet iszol, megakadályozhatod a vízvisszatartást és a puffadást is.

Leveles zöldséfek

Gyakori, hogy a menstruáció alatt csökken a vasszinted, különösen, ha a menstruációs folyásod erős. Ez fáradtsághoz, testi fájdalmakhoz és szédüléshez vezethet. A leveles zöldségek, mint például a kelkáposzta és a spenót, növelhetik a vasszintedet. A spenót pedig magnéziumban is gazdag.

Gyömbér

Egy bögre meleg gyömbértea javíthatja a menstruáció bizonyos tüneteit. A gyömbérnek gyulladáscsökkentő hatása van, ami megnyugtathatja a fájó izmokat, emellett csökkenti a hányingert is. Egy 2018-as tanulmány szerint a gyömbér hatékonyan csökkentette a hányingert és a hányást a terhesség első trimeszterében. Mivel biztonságos és viszonylag olcsó, érdemes kipróbálni, de nem vigyük túlzásba. Túlzott fogyasztása ugyanis gyomorégést okozhat.

Diófélék

A legtöbb dió gazdag omega-3 zsírsavakban, és remek fehérjeforrás. Emellett magnéziumot és különböző vitaminokat is tartalmaznak. Ha nem szeretnél diót önmagában enni, próbáld ki a dióvajat vagy a dióalapú tejeket, vagy add ezeket az összetevőket a turmixokhoz.

Kurkuma

A kurkuma gyulladáscsökkentő fűszerként ismert, fő hatóanyaga a kurkumin. Egy 2015-ös tanulmány a kurkumin hatását vizsgálta a PMS-tünetekre, az eredmények pedig pozitívak lettek. Azoknál, akik kurkumint szedtek, kevésbé voltak súlyosak a tünetek.


(Healthline)

A figyelmetekbe ajánljuk