Minden hónapban eljönnek azok a bizonyos napok a nők számára, amikor fáradtak, megváltozhat a hangulatuk, fájdalmaik vannak és nem akarnak mozogni. A tudomány szerint azonban a testmozgás jótékony hatással lehet a görcsökre például.



Amikor megjön a menstruációnk, rengeteg változással kell szembenéznünk. Változik a hangulatunk és fájdalmaink lehetnek. Az endorfin nevű, örömöt és megkönnyebbülést okozó agyi kemikália azonban segítségünkre lehet. Sokat szerezhetünk belőle, ha mozgunk egy kicsit.

Amikor endorfin szabadul fel, felszabadul a dopamin is. A bétaendorfinok emellett olyan különösen hasznos vegyületek, melyek csökkentik a fájdalomérzetet.

A testmozgás azonban nem csak ezekre a csodás agyi gyógyszerekre van felszabadító hatással. Csökkenti a gyulladást szervezetünkben, javítja a vérkeringést és egyensúlyba hozza az energiaszintet. De milyen sportot űzhetünk ilyenkor?

Amilyet máskor is szoktunk. Ne most próbáljuk ki azt a kemény sportágat, ami mindig is foglalkoztatott minket. A legjobb megoldás emiatt az lehet, ha az eddig bevált sportolási lehetőségeket vesszük elő most is. Ilyen lehet a jóga, súlyemelés, túrázás, bármi, amiben jól érezzük magunkat.

Ilyenkor azonban nehezen találunk motivációt magunknak, mivel fáradtabbak lehetünk az átlagosnál. Gondoljunk arra, hogy azért akarunk sportolni, hogy elűzzük a fájdalmat, fáradtságot, hogy testünk felfrissüljön.

Ne feledjük el továbbá, hogy bármi lehet testmozgás, ilyen a séta, nyújtás, de a szexuális együttlét is.

Minden hónapban másként élhetjük meg azokat a bizonyos napokat.

Legyünk türelmesek magunkkal, ne hagyjuk, hogy mások megmondják, mit hogyan csináljunk.

Senki sem tudhatja, nekünk mekkora fájdalmaink lehetnek adott esetben. Mindig törekedjünk arra, hogy olyan tevékenységet folytassunk közben, ami jólesik nekünk.

(Forrás: Health Line)

A figyelmetekbe ajánljuk