Vegén diéta
Sonka, tojás, töltött káposzta, sütemények, nap végén pedig még egy kis sonka. Hazánkban a húsvét pont olyan, mint a legtöbb ünnep: központi szerepet tölt be az evés. Ez persze nem baj, de ha van rá lehetőségünk, az ilyen megterhelő napok után érdemes méregtelenítést tartani. És hogy pontosan hogyan? Például egy vegán diétával.


A vegán diéta felgyorsítja a fogyást és csökkenti a káros hasi zsírt – derül ki egy nemrég közölt tanulmányból, melyről a PsyBlog írt.

A beszámolóból kiderül, hogy azok az emberek, akik hosszabb ideig – adott esetben akár 16 héten keresztül – követik ezt a diétatípust, átlagosan 5,4 kilogrammtól szabadultak meg, melynek több mint a fele – 4,1 kiló – a zsírtömegből és a hasi zsírból tűnt el.

A kutatók szerint a diéta eredményessége a nagyobb mennyiségű rostnak köszönhető. A növényi alapú étrend ugyanis rengeteg rostot tartalmaz, ami segíti azoknak a baktériumoknak a munkáját, melyek bélrendszerünk egészséges működéséért felelnek.

A kutatásban összesen 147 túlsúlyos ember vett részt, akiket 16 héten keresztül véletlenszerűen vegán vagy változatlan étrendre osztottak be. Az eredmények egyértelműek voltak: azoknál az alanyoknál, akiket a növényi alapú étrendre osztottak be, jelentősebb volt a testsúlyvesztés.

A vegán étrend továbbá segített az embereknek abban is, hogy hatékonyabban szabályozzák a vércukorszintjüket.

Egy 16 hetes alacsony zsírtartalmú vegán étrendi beavatkozás olyan változásokat idézett elő a bélmikrobiótában, amelyek összefüggésben álltak a testsúly, a testösszetétel és az inzulinérzékenység változásával a túlsúlyos felnőtteknél

– nyilatkozták a tanulmány szerzői.

A figyelmetekbe ajánljuk