A kávéházlánc azt tervezi, megadja a lehetőséget a vásárlóinak, hogy lemondjanak az ikonikus meleg italos papírpoharakról, illetve a hideg italos átlátszó műanyag poharakról – írja a Vince. Mindez értelemszerűen kevesebb hulladékot jelent a vállalat és a vásárlók számára, nem beszélve a környezetről.
A poharaink mindenütt jelen vannak, ugyan szeretjük őket, de mégiscsak szimbólumai az eldobható társadalomnak is
– mondta Michael Kobori, a Starbucks fenntarthatósági vezetője a CNN Business cikkében, amit a The Kitchn szemlézett.
Bár a Starbucks logójával díszített poharak jól mutatnak a fogyasztók kezében, végül az összes egy helyre kerül: a szeméttelepre. Kobori szerint ezért is van szükség a poharak megszüntetésére, amit a probléma „Szent Gráljának" nevezett.
A vállalat célja, hogy 2025-re minden Starbucks-vásárló vagy a saját bögréjét használja, vagy a cég újrahasználható to-go bögréjét, amihez letétet kell majd fizetni, hasonlóan a repoharakhoz.
A Starbucks a jövő év végére már szeretné elérni, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában minden kávézóban használhassák a saját bögréjüket a vásárlók, még akkor is, ha előre rendelnek vagy a drive-thru-t használják.