Shutterstock
Itt vannak a legrosszabb légitársaságok, a legtöbben repültünk már velük
2023-02-22
Beszédes, hogy a felmérésben majdnem minden harmadik ember azt mondta, hogy 2022-ben volt legalább egy probléma valamelyik járatával – de a fő kérdés az volt, hogy ezeket a problémákat hogyan kezelték a légitársaságok.
A felmérés alapján a tavalyi év legrosszabb fapados légitársasága a Wizz Air volt, amely „szörnyű", 48 százalékos ügyfélszolgálati pontszámmal végzett. Ez a Which? szerint azt jelenti, hogy érdemes kerülni a jövőben is őket, mivel egy járatkésés vagy -törlés esetén nagy valószínűséggel az utasokat hagyja majd cserben a Wizz AIr.
Shutterstock
A rövid távú légitársaságok között a második legrosszabb a Ryanair lett. A Which? hozzátette: a légitársaság rendszeresen alacsonyan szerepel az ilyen listákon
Bár három csillagot kapott az ügyfélszolgálatra – ami lényegesen jobb a Wizz Air csillagozásához képest – és az átlagosnál megbízhatóbb volt, az utasok kevesebb mint fele válaszolta azt, hogy megtalálta a Ryanair munkatársát, amikor bejelentették egy járat késését. Emellett a beszállási élmény, az ülések kényelme és az utastér környezete sem tetszett túlságosan az utasoknak.
A Ryanair reagált is a felmérésre az Euronews-nak:
Shutterstock
A Which? nem bonyolította túl a kérdést:
Válasszon bárkit, kivéve a British Airways-t és a Lufthansát
– írták.
A Lufthansa a hosszú távú légitársaságok rangsorának aljára került: kétcsillagos értékelést kapott az utasoktól a beszállás élménye, az ár-érték arány és az étel- és italkínálat tekintetében. A légitársaság azonban négycsillagos értékelést kapott az utastér tisztaságára, az utastér környezetére és az ügyfélszolgálatra. Összességében 57 százalékos eredményt ért el, ami az egyik legalacsonyabb a hosszú távú légitársaságok közül.
A British Airways-t is viszont széles körben lehúzták a britek. A légitársaság két csillagot kapott a beszállásra, az üléskényelemre és az ár-érték arányra, és a felmérés egyetlen más kategóriájában sem kapott háromnál több csillagot.
A késések és törlések ellenére a legjobb légitársaság a listán a Jet2 volt. Ha problémák merültek fel, a válaszadók 72 százaléka szerint a légitársaság rendelkezésre állt, hogy segítsen. Az utasok azt is elmondták, hogy a beszállás jól szervezett volt, a kabinok pedig tiszták és jól karbantartottak voltak.
A Jet2 négy csillagot kapott az ár-érték arány, a kabin tisztasága és a beszállás tekintetében. Három csillagot kapott az ülések kényelmére, valamint az étel- és italkínálatra. A légitársaság az egyik legjobban teljesítő légitársaság volt az utolsó pillanatban történő járattörlések tekintetében is, mivel a kevesebb mint 24 órán belül törölt járatok mindössze 0,5 százalékát törölték.