Egy friss kutatás eredményéből kiderült, a világvége-filmek segítenek felkészülni krízishelyzetekre és ellenállóbbá tesznek minket, de a horrorrajongók is jobban viselik az ilyen szituációkat.


Pszichológusok egy csoportja azt vizsgálta, hogy a különböző filmes preferenciák és a krízisek kezelése között akadnak-e összefüggések. A kutatáshoz összesen 310 embert kérdeztek ki arról, mit néztek a koronavírus-járvány miatt kialakult karanténidőszak alatt, valamint, hogy mennyire voltak ingerlékenyek, küzdöttek álmatlansággal, szorongással, illetve depresszióval – tudhatjuk meg a Guardian beszámolójából. A vizsgálat során figyelembe vettek olyan tényezőket is, mint az életkor, a nem vagy, hogy az adott alany filmrajongónak tekinthető-e, esetleg van-e különleges személyiségjegye vagy neurózisa.

Az eredmény alapján jobban kezelték a helyzetet azok a filmkedvelők, akik rajonganak az olyan apokaliptikus katasztrófafilmekért, mint például a fiktív világjárványról szóló Fertőzés. Az eredmények alapján ellenállóbbak a horror rajongók is. Coltan Scrivner, a Chicagói Egyetem pszichológusa szerint ennek az lehet az oka, hogy a filmek gyakorlatilag szimulációként segítenek számunkra felkészülni hasonló helyzetekre, valamint segítenek az érzelmi tanulási folyamatunkban.

Ha valamit elég sokszor látunk filmekben, akkor felkészültebbek leszünk rá, amikor a való életben szembesülünk hasonló helyzettel. Tudat alatt ugyanis a filmek nézésével gyakoroljuk a felkészülést különböző élethelyzetekre. Amikor egy jó filmet látunk, akkor önkéntelenül is azonosulunk a főszereplővel, a bőrébe bújunk, ezáltal pedig valamennyire mi is átéljük a katasztrófát biztonságos környezetben.

Forrás: The Guardian

Friss

LEGO X Adidas – egy „sportcipő", amibe nem szívesen bújnál bele

A sneaker-rajongók egy újabb újdonsággal bővíthetik gyűjteményüket, bár ebben a „cipőben" aligha tudnának kényelmesen útra kelni.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Idén is mindenkit vár Budapesten a Bar Show (x)

A Nyissunk Együtt! egy korlátozott kiadású koktélmagazin, amely a Fine Brands Company, a Moët Hennessy és a Magyar Bártender Szövetség közötti együttműködésből jött létre azzal a céllal, hogy támogassa a koronavírus-világjárvány következtében nehéz helyzetbe került bárokat és étteremeket.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Youtube/Sarah Lee

Világrekordot jelentő összegért kelt el egy pásztorkutya

Egy jó pásztorkutya aranyat ér.
TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk