A TRAXX tényleg mindenhol jelen van: nem csupán IC és gyorsvonatokat vontat, hanem személyvonatokkal és tehervonatokkal is közlekedik.
A mozdony első darabja 2010-ben érkezett meg Magyarországra, miután a MÁV 2007 őszén egy új villamosmozdony beszerzési pályázatán a gyártó Bombardier Transportation maga mögött hagyta riválisait. A MÁV nem zsákbamacskát vásárolt: hazánkon kívül jelenleg Lengyelországban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban és Olaszországban is használják.
A kiváló teljesítménye mellett a mozdonyok rendkívül költséghatékonyan üzemelnek: az alacsony fogyasztása csak egy dolog, de a fékezéskor keletkezett elektromos energiát a felsővezeték-hálózatba táplálja vissza.
A TRAXX 25 darabos flottából áll, egyenként pedig havi 22 500 km-t tesznek meg. Érdekesség, hogy a teljes flotta kilométerszámával közel 14 alkalommal is megkerülnék a földet egyetlen hónap alatt.
Vasparipák - TRAXX
A MÁV az első két videójábana magyar vasúttörténet egyik legkultikusabb dízelmozdonyát, a nyugati Nohabot, illetve a szintén dízelmozdony, ám szovjet Szergejt mutatta be, a harmadikban a mozdonyok láthatatlan igáslovát, az 1983-tól gyártott, 800 kilowattos villamos tolatómozdonyt amelyet a legtöbben csak Szöcskeként ismernek. De a gyerekek egyik kedvencét, az Mk45-öt, ismertebb nevén Bendegúzt is megismerhettük azóta, ahogyan a MÁV gigászát és „mindenesét", a Gigantot és Csörgőt is. A TRAXX előtt pedig egy igazi bika, a Taurus volt látható.