Ezúttal az egyik legkorszerűbb és legmegbízhatóbb vonatot ismerhetjük meg a MÁV jóvoltából.

A Taurus villanymozdony közel húsz éve járja a magyar, osztrák és német síneket. Ahogy az lenni szokott, a 1047 sorozat is a külsejéről kapta a becenevét. Azonban a Taurus, azaz Bika elnevezést most nem a magyar, hanem az osztrák vasút adta a mozdonynak. Mindezt azért, mert a vonat eleje hasonlít egy leszegett fejű bikához. De hívják még Teknőnek és Milkabikának is.

A videóból kiderül, hogy 2002-ben miért került az első Taurus Magyarországra, illetve, hogy a mozdony számítógépes járművezérlője mennyire megkönnyíti a mozdonyvezetők munkáját. Nem véletlen, hogy az egyik legnépszerűbb mozdonyról van szó.

Vasparipák - Taurus

A MÁV az első két videójábana magyar vasúttörténet egyik legkultikusabb dízelmozdonyát, a nyugati Nohabot, illetve a szintén dízelmozdony, ám szovjet Szergejt mutatta be, a harmadikban a mozdonyok láthatatlan igáslovát, az 1983-tól gyártott, 800 kilowattos villamos tolatómozdonyt amelyet a legtöbben csak Szöcskeként ismernek. De a gyerekek egyik kedvencét, az Mk45-öt, ismertebb nevén Bendegúzt is megismerhettük azóta, ahogyan a MÁV gigászát és „mindenesét", a Gigantot és Csörgőt.


A figyelmetekbe ajánljuk