A MÁV kicsit megcibálta a szovjet medve bajszát, de aztán gyorsan „korrigáltak".

A MÁV pár hete indította a Vasparipák című sorozatát, ahol a a magyar vasúttörténet ikonikus járműveit mutatják be. Rögtön az első részben a magyar vasúttörténet egyik legkultikusabb dízelmozdonyát mutatja be a társaság. A „buldogorrú" Nohab azért is számított különlegesnek itthon, mert a szocialista országok között ritkaságszámba ment, ha valamelyik tagállam nyugatról vásárolt mozdonyokat – a Nohab pedig bizony svéd gyártmány volt.

A vonatokat a MÁV az 1960-as években vásárolta, rögtön húszat, amiből hat darab még ma is az országban ingázik. A külön utas vásárláshoz az is hozzátartozott, hogy a Nohab a korszak egyik legjobb technológiával rendelkező mozdony volt akkoriban.

Természetesen mindezt a szovjetek kifejezetten utálták, amivel el is jutottunk a Vasparipák következő részéhez, ahol a „Szergej" néven ismert dízelmozdonyról tudhatunk meg izgalmas dolgokat. Ez már szovjet gyártmány volt, és hogy jóvá tegyük a svéd „botlást", rögtön be is rendeltünk belőle egy rakással: ez volt a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú fővonali dízel-villamos mozdony sorozat.

Szergejjel egyébként rengeteg vonalon találkozhatunk ma is. Érdemes megtekinteni mindkét videót, kifejezetten igényes és izgalmasra sikeredtek.


A figyelmetekbe ajánljuk