Wizz Air
Fotó: Shutterstock

Az Amelia névre hallgató AI segíti mostantól az ügyfeleket

Mesterséges intelligenciával javítaná az ügyfélélményt a Wizz Air-vezér

Manapság gyakorlatilag nincs olyan része az életünknek, ahol ne találkoznánk a mesterséges intelligenciával: használják az űrlényekkel való kapcsolatfelvételre, Nazca-vonalakat fedeznek fel vele és hamarosan a Wizz Air ügyfélszolgálatán is egy önmagát tanulmányozó AI lesz a segítségünkre – írja az Express.


A portál beszámolójából kiderül, hogy a hazai cég a tavalyi évben közel 100 milliós utasforgalmat bonyolított le, de ennek ellenére a britek a lehető legrosszabb ügyfélszolgálattal rendelkező légitársaságnak választották meg a Wizz Airt.

Ez is érdekelhet! Most már ezzel a fizetőeszközzel is vásárolhatunk a Wizz Air gépein

A cég brit vezérigazgatója, Marion Geoffroy vázolta fel azt a stratégiát, aminek a lényege az, hogy

a mesterséges intelligencia alkalmazásával javítsanak a szolgáltatásaikon, különösen az „Amelia” névre keresztelt virtuális asszisztens fejlesztésével.

\u00dcgyf\u00e9lszolg\u00e1lat a rept\u00e9ren

A foglalásokban és a panaszok kezelésében is segít az új AI-asszisztens

Fotó: Shutterstock

Több mint 600 munkatársunk fogadja a telefonhívásokat és az e-maileket minden nap, de ahogy a dolgok fejlődnek, nekünk is tartanunk kell vele a lépést

– idézi a portál Geoffroy-t, aki szerint a mesterséges intelligencia segítségével hatékonyan és gyorsan lesznek képesek orvosolni az utasok problémáit.

Az emberek alapvetően szeretik maguk megoldani a dolgukat egy applikáción keresztül – feltéve, ha az működik. Mi azonban szeretnénk új lehetőségeket biztosítani és erre lehet jó megoldás az AI. A napi több ezer visszajelzés az ügyfelektől ráadásul segíthet bennünket abban, hogy tisztább képet kapjunk arról, hogy mire helyezzük a hangsúlyt a jövőben.

Ezt is olvasd el! Bővülő menetrend: Budapestről mostantól izgalmas új úti célokra is elrepülhetünk

A portál emlékeztet, hogy a Wizz Air nemcsak az ügyfélszolgálati oldalon igyekszik erősíteni a portfólióját, de a flottáját is bővíti. A hírek szerint

2030-ra, tehát hat éven belül, 500 új gépet szereznek majd, melyek között lesznek olyan, kifejezetten hosszútávú utazásra kifejlesztett darabok is, mint az Airbus A321neo és az A321XLR.


A figyelmetekbe ajánljuk