Wizz Air gép
Shutterstock
Európa legzöldebb városába indít járatot a Wizz Air

Szomorú listán lett első a Wizz Air

A magyarországi székhelyű diszkont légitársaság immár harmadik éve a legtöbb késést produkáló légiközlekedési cég az Egyesült Királyságban.



Bár tény, hogy sok minden miatt lehetünk büszkék a budapesti székhelyű Wizz Airre, a pontosság nem tartozik ezek közé. A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság ugyanis minden évben közzéteszi azoknak a légitársaságoknak a listáját, amelyek az adott esztendőben a legmegbízhatatlanabbak voltak az indulás és az érkezés szempontjából – ezen a listán immár harmadik alkalommal a Wizz Air szerepel az első helyen – számol be a hírről a BBC.

A portál elemzéséből kiderül, hogy a fapados társaság gépei átlagosan 31 percet és 36 másodpercet késnek.

Kil\u00e1t\u00e1s egy rep\u00fcl\u0151 ablak\u00e1b\u00f3loutside view of airplane flying on airPhoto by Sacha Verheij on Unsplash

A második helyet a török nemzeti légitársaság szerezte meg, nem sokkal elmaradva a Wizz Air késési rekordjától: az ő gépeik jellemzően 28 perc 36 másodperces késéssel érkeznek meg az úti cél helyszínére.

A harmadik legkevésbé pontos légitársaság a Tui lett, 28 perc 24 másodperces késéssel, míg a cseppet sem hízelgő negyedik helyet az Air India szerezte meg a maga 28 perc 12 másodperces késési idejével. Ezekkel ellentétben a legpontosabb légiközlekedésben résztvevő társaság az írországi Emerald Airlines lett, náluk a gépek mindössze 13 percet és 6 másodpercet késnek átlagosan.

A portál Jane Hawkes fogyasztóvédelmi szakembert is idézi, aki szerint „azokat az utasokat egészen biztosan nem lepi meg az eredmény, akik megtapasztalták már, hogy milyen hosszan kell várakozni, ha a légitársaság gépeivel utaznak.” A szakértő szerint ráadásul a Wizz Air ráadásul az ügyfélszolgálat területén sem jeleskedik.

Bosszantó, de egyáltalán nem meglepő módon ennek ellenére a profit a Wizz Air esetében is kiugróan magas. Az embereknek ugyanis még mindig a versenyképes árak és a népszerű úti célok a legfontosabbak.
Rept\u00e9ri menetrendgate closing signagePhoto by CHUTTERSNAP on Unsplash

Ezt egyébként a számok is alátámasztják, ugyanis a Wizz Airt az elmúlt tizenkét hónapban rekordszámú, 62 millió utas választotta, ami 20 százalékos növekedést jelent. Ugyanebben az időszakban természetesen az eladott jegyek száma is nőtt 11,2 százalékkal, ez a növekedés pedig a légiközlekedés egészére jellemző, annak ellenére is, hogy a jegyárak folyamatosan emelkednek.

A portál beszámolója szerint a Wizz Air egy közleményben ismerte el, hogy bár rendkívül sok fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években, azt be kell látniuk, hogy bőven van még mit csiszolni a működésükön.

A figyelmetekbe ajánljuk