Egy repülőgép a levegőben.

Múlt hét csütörtökön Vlagyimir Putyin orosz elnök teljes körű inváziót indított Ukrajna ellen, és úgy tűnik, hogy a békés megoldás lehetősége egyre csak halványodik. Ahogy telnek a napok, a konfliktus hatásai Oroszország és Kelet-Európa határain túl is érezhetőek.


Miután Oroszország megszállta Ukrajnát, a két ország légtere lezárult a konfliktus kiéleződése miatt. Ukrajna szomszédja, Moldova, valamint Fehéroroszország egy része is lezárta a légterét.

Múlt vasárnap az Európai Unió 27 ország légterét zárta le az összes orosz légitársaság előtt. Az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Svájc és Kanada hasonlóan tesz minden orosz repülőgép esetében. Oroszország viszonozta a tilalmat, 36 ország légitársaságai számára tiltotta meg a beutazást.

Mit jelent ez a légi közlekedésre nézve?

Először is, a tilalom közvetlenül érinti az Oroszországba irányuló és onnan induló utazásokat. Sok járatot törölnek, és néhány orosz gép kénytelen visszafordulni.

A légtér lezárása az átirányítás miatt hosszabb repülési időt eredményez. Ez azt jelenti, hogy ha egy gép olyan útvonalon repül, amely normál esetben a jelenleg lezárt légtéren haladna át, a légitársaság átirányítja a járatot. Egyes sarki járatoknak általában orosz repülőtereket kellett igénybe venniük kitérő repülőtér gyanánt.

Ezeknek a repülőtereknek az elvesztése azt jelenti, hogy a járatoknak sokkal délebbre kell menniük, és szükség lehet egy technikai megállásra üzemanyagért, ami drámaian megnöveli a repülési időt és a költségeket".

Az átirányítás magasabb üzemanyagköltséget is jelentene, mivel hosszabb útvonalakat kell megtenni. Így ez magasabb viteldíjakat eredményezhet. Ráadásul több járatot törölhetnek, ha az országok magas kockázatú utazási-riasztást adnak ki, a konfliktus esetleges további eszkalálódása miatt.

Willie Walsh, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) főigazgatója elmondta:

A légi közlekedés számára a biztonság mindig a legfőbb prioritás. Az IATA segíti a kormányzati és nem kormányzati forrásokból származó információk releváns és időben történő megosztását a légitársaságokkal, hogy támogassa a légitársaságokat az ukrajnai és az oroszországi légtérzárak körüli működésük megtervezésében.

Az utazási ágazat támogatja Ukrajnát

Nem a légi közlekedési szektor az egyetlen olyan utazási ágazat, amelyet érint a konfliktus. Egyes utazási cégek azzal fejezték ki támogatásukat Ukrajna felé, hogy Oroszországot, mint úti célt kizárták a kínálatukból.

A körutazásokat biztosító társaságok megváltoztatták az Oroszországot is érintő útvonalaikat. A Norwegian Cruise Line és az MSC Cruises kizárta Szentpétervárt az útvonalaikból. A Carnival Corporation szintén módosítja járatait, összhangban a „Kiállunk a béke mellett" című nyilatkozatával, amellyel Ukrajnát támogatja.

Forrás: Travel Daily

A figyelmetekbe ajánljuk