Egy pilóta nemrég az Instagramon magyarázta el, mire lehet számítani, ha valaha is viharba kerülünk repülés közben.
A videóban a pilótanő beszámolt arról, hogy egy nemrégiben St. Louisból Chicagóba tartó járaton a légiforgalmi irányítás utasította a repülőgépüket, hogy várakozzon a rossz idő miatt. A gép nem tudott leszállni Chicagóban, ezért alapvetően a repülőtér körül kellett volna keringenie a levegőben, mielőtt végül engedélyt kapott volna.
Egy probléma volt csak: a légi irányítás azt akarta, hogy a gép egy órát várakozzon, de csak 30 percnyi üzemanyag volt a gépben.
A pilótafülkében lévő speciális üzenetküldő rendszer (az úgynevezett ACARS) segítségével a repülőgép közölte a légiforgalmi irányítással a helyzetet. Itt kezd bonyolulttá (és valószínűleg kellemetlenné) válni a helyzet az utasok számára: ebben az esetben a gépnek vissza kellett térnie St. Louisba.
Az utasok minden bizonnyal nem örültek a hír hallatán, de megoldódott a helyzet: miután odaértek, a gépen úgynevezett gas and go-t hajtottak végre. Az összes utas a gépen maradt, amit feltankoltak, hogy visszamenjenek Chicagóba, ahol addigra kitisztult az időjárás.
A pilóta elmondása szerint az utasok végül eljutottak a célállomásukra, csak kétszer annyi időbe telt.
Egyébként a rossz időjárási helyzet másképp is megoldódhat: az FAA szerint a legtöbb repülőgép biztonságosan átrepülhet a zivatarok felett, ugyanakkor néha egy vihar tényleg elzárhatja a repülési útvonalat.
Ilyenkor a gépet átirányítják a közeli légtérbe, szélsőséges esetben pedig egy szomszédos repülőtérre. Ebben az esetben az utasok saját biztonságuk érdekében az ország egy teljesen más részén köthetnek ki, mint ahogyan azt tervezték.
A lényeg, hogy függetlenül attól, hogy a légiforgalmi irányítás milyen döntést hoz egy géppel kapcsolatban, ha a célállomáson rossz az idő, az utasok nagy valószínűséggel hosszú késésekre számíthatnak.